15 января, пятница 4 класс
1. Математика
Тема. Множення одноцифрового числа на багатоцифрове. Задачі на спільну роботу
1. З’єднати вирази з однаковими значеннями
2. Математичний
диктант
— Запишіть тільки відповіді.
✵ Швидкість людини 5 км/год, а потяга — 120
км/год. У скільки разів швидкість потяга більше швидкості людини?
✵ Периметр ділянки, що має форму квадрата,
360 м. Чому дорівнює сторона квадрата?
✵ 1/5 числа становить 900. Чому дорівнює
число?
✵ Добуток чисел 148 і 0 збільшити на 347.
✵ За 2 години черепаха подолала відстань
140 см. З якою швидкістю пересувалася черепаха?
✵ Швидкість реактивного літака 2000 км/ч.
Скільки кілометрів пролетить реактивний літак за 2 години?
3. Робота з новим матеріалом
— Потрібно помножити число 8 на 3247. Виконуємо обчислення двома способами.
— Яку властивість множення застосуємо, щоб перейти до множення чисел в іншому порядку?
— Який спосіб обчислення найбільш зручний?
— Таким чином, при множенні одноцифрового числа на багатоцифрове
для зручності обчислень множники переставляють і множать багатоцифрове число на
одноцифрове.
4. Тренувальні вправи
Приклади 569
с. 94 - 95. № 573 – розглянути алгоритм розв’язання задачі, за таким планом розв’язати задачу № 574
2. Українська мова
Тема. РЗМ. Письмовий переказ «Лелеки» за складеним планом
https://www.youtube.com/watch?v=lnrQfEFCWuc
1.
Прочитайте
легенду.
Лелека (легенда)
Колись давно
люди знайшли лелеку з поламаними крильми.
Вилікували
вони птаха, і він так звик до людей, що залишився жити з ними. І хоча зовсім
вже одужав, але літати не міг. Якось на селі трапилася велика пожежа. Лелека
врятував від вогню малих дітей господаря, обпік свої довгі ноги, забруднив
сажею крила.
Ось тому
лелека має червоний ніс, довгі червоні ноги і чорні кінці крил.
2.
Дайте відповіді на запитання.
- Який жанр цього твору?
- Які ще легенди ви знаєте про цього птаха?
- Які події призвели до того, що лелека опинився серед
людей?
- Як допомогли люди лелеці?
- Яка страшна подія трапилася в селі? - Що робив птах під час лиха?
- Яким був результат пташиної допомоги?
- Зверніть увагу на зовнішній вигляд птаха. Чи
відповідає він тому, що про нього написано в легенді?
3. Словникова робота
– Вставити пропущені
орфограми слабкої позиції і пояснити вибір букви і спосіб перевірки.
В..лика, с..лі, ч..рвоні, зал..шився, л..лека, (н..) міг,
поламан..ми, саж..ю, кр..льми.
4. Робота над збільшенням
словникового запасу.
- Серед поданих слів знайдіть синоніми, якими
називають лелеку на Україні?
Бусол, веселик, жабоїд, чорногуз, жевжик. (Зайві слова: веселик – журавель, жевжик – горобець.)
5.Повторне
читання тексту.
- Скільки абзаців у
тексті?
- Як називаються частини будь-якого тексту? (зачин, основна частина,
кінцівка.).
Орієнтовний
план
1.
Люди знайшли лелеку. (Знахідка)
2.
Подяка людям. (Героїчний вчинок або
Птах-герой)
3. Що залишилося не згадку?
8. Усно перекажіть текст за планом
9. Повторне читання
тексту.
10. Самостійна робота. Запис переказу.
3. Трудове навчання
Тема. Віртуальна екскурсія. Ознайомлення з різними видами людської діяльності та професіями, з загальними правилами безпеки життя, обладнанням, організацією праці, готовими виробами
Перегляд
відео «Світ професій»
https://www.youtube.com/watch?v=4xCSAmIoACk
(Відгадування
загадок).
Хто у ліс приходить
рано, кожне дерево огляне,
Всякий звір до нього
звик? Ну, звичайно ж, це…
Хто розносить нам
листи,телеграми і газети?
Ой,важка у нього ноша!
Хто він,діти?...
Як рубанком дошку
чистить,летить стружка золота.
З-під рук майстра – той
же колір. Як цей майстер зветься?..
У шапочці біленькій, у
білім халаті,
Він здоров’я повертає
дорослим і малятам.
Швидко двір він
прибере, чисто вулицю мете.
Він нам,як
мама,дорогий,він хоче нас навчити
Любити край чудовий
свій. Це мудрий наш…
Срібні сиплять стружки
з-під напилка і з-під пилки,
Якщо я за них
беруся,недарма ж я звуся…
Твій одяг вийде,мов
картинка. Все по тобі – рукав і спинка.
Тож на примірці,як
годиться,Стій рівно і не смій крутиться!
Він такий же, як і ми,
непомітний між людьми.
А в театрі грає ролі:
нині вчителя у школі,
Завтра буде інша роль, то бідняк він, то король.
Розкажіть про свою майбутню професію, намалюйте себе в цій професії
4. Образотворче мистецтво
Тема. Фантастичні та реалістичні образи в мистецтві. « Жителі невідомої планети».
Фантастичний образ — це образ, вигаданий людиною, який не існує в
реальному світі. Людей, які їх придумують, називають фантастами, а самі образи
можуть народжуватися в літературі, образотворчому мистецтві, кіно.
Є багато художників, які створюють фантастичні краєвиди, що існують
тільки в їхній уяві. Однак навіть такі образи чимось нагадують реальні.
https://www.youtube.com/watch?v=tbfOx9OPneI
На передньому плані зображення чітке, на середньому потроху
втрачає чіткість, а на дальньому — розпливчасте. Зверніть увагу, чим далі
перебуває предмет, тим вище він зображається, і навпаки, найближчий до глядача
предмет розміщений на картині найнижче. Малюючи фантастичні світи, художники
продумують, як може виглядати далека планета: її колір, ландшафт, рослини і
тварини, які живуть на ній, світло яких зірок освітлює її поверхню, що за
планети її оточують.
Часто небо на таких картинах — зоряне. Іноді митці зображають літальні
кораблі з космонавтами, які досліджують незвідані світи, вивчені наукою
поселення інопланетян, які існують лише в нашій уяві...
Отож сьогодні я пропоную вам здійснити подорож у космос. У наш час
космічні польоти стали звичним явищем. А були часи, коли тільки фантасти писали
про подорожі на Місяць, Марс, Венеру. Космос продовжує вабити своєю
загадковістю, нерозкритими таємницями. Люди мріють про нові світи, і про
зустрічі з мешканцями інших планет. Уява відносить їх у космічні далі, до
небачених ландшафтів, прекрасних істот та могутніх чудовиськ.
Польоти людей в космос надихнули багатьох художників на дивовижні
творчі роботи.
Уявіть себе космонавтами, які щойно прилетіли на далеку невідому
планету.
— Яким кольором можна зобразити її небо, землю, скелі, сонце?
А може, там буде не одне, а два сонця різного кольору?
— Які на вашій планеті є рослини, тварини?
https://www.youtube.com/watch?v=20r4rqdFOCY
Практичне завдання
Створіть композицію «Невідома планета» (гуаш). Спочатку
продумайте, які образи будуть фантастичними, а які — реалістичними. Відповідно
до задуму розташуйте аркуш паперу вертикально або горизонтально. Оберіть точку
зору на пейзаж, розмістіть лінію горизонту (низько, посередині, високо).
Намітьте олівцем загальну композицію. Щоб передати глибину простору, розмістіть
зображення на передньому, середньому й дальньому планах. Поступово деталізуйте
створені художні образи.
5. Основи здоров’я
Тема. Формування негативного ставлення до куріння та алкоголю
Англійський філософ Томас Пен вважав, що у людства є три вороги, які забирають
більше життів і приносять більше лиха, ніж усі війни разом узяті. Це
алкоголь, куріння і наркотики.
- Наше завдання на уроці дослідити, чому людина робить такий
вибір?
- Для чого вам, учням четвертого класу, про це знати?
Які наслідки у
здоров’ї дітей залишають шкідливі звички?
Як ти вмієш казати «ні», коли тобі запропонують закурити цигарку, можливо навіть з наркотичною травою, випити пива?
- Прочитайте оповідання і дайте відповідь « З ким порівнюється кінь?»
Дикий кінь і
приручений
Якось дикий кінь
зустрів прирученого і почав ганьбити його за рабство. Але той твердив, що він –
вільний, як вітер.
- Якщо так, - сказав дикий кінь, - тоді для чого служить те
знаряддя, що маєш між зубами?
- Це - уздечка, -
відповів приручений кінь. – Один з найкращих засобів, що дає силу.
- Так, але що означають ті паски, які прив’язані до неї?
- Вони не дають їй впасти мені з рота, коли я надто лінивий.
- А що скажеш про сідло? – питав далі дикий кінь.
- Часто полегшує мої муки, - відповів приручений кінь. –
Коли сили зовсім покидають мене, я сідаю в нього і їду верхи.
Нема нікого гіршого
від раба, який цілує свої кайдани, і від людини, яка вибачає собі недобрі
звички, в’язнем яких вона є.
Ніхто не є вільним,
якщо не є паном самого себе.
- Що ви зрозуміли?
Шкідливі звички
– це такі звички людини, що шкодять її здоров’ю.
- У підоучнику на с.64 ви дізнаєтесь як саме
вони шкодять .
- Складемо схему,
щоб дізнатись який орган найбільше вражається.
шкідливі звички
|
серце мозок мозок мозок
легені серце легені
печінка нирки
- Мозок – це комп’ютер, який керує нашим організмом. Якщо він виходить з ладу, тоді в організмі відповідно відбуваються зміни.
- Поясніть
значення прислів’їв.
Алкоголь – викрадач розуму.
Спочатку людина п’є вино, а потім вино п’є людину.
Ситуація. Наталка, Марійка і Юрко сиділи на лавочці у дворі і
роздивлялися нову книжку. Раптом Наталка сказала: «Чим так погано пахне? Мені
навіть очі защипало». Виявляється, поруч із ними на лавочку присіли незнайомі
чоловіки. Вони щось говорили й курили, не звертаючи уваги на дітей. Юрко
запропонував дівчаткам пересісти на іншу лавочку. Але Наталка раптом почала
впиратися: «Чому ми повинні йти. Адже ми першими зайняли цю лавочку». Юрко їй
пояснив.
- Що відповів Юрко?
- Які наслідки у здоров’ї дітей залишають шкідливі звички, ви дізнаєтесь зі
статті підручника: с. 67.
- Як казати «ні» таким людям ?
«Ні» стратегії
1. Просто «ні». Впевнено скажіть «ні».
2. Повторюйте. Повторіть неодноразово:
«Ні, ні, ні!»
3. Ідіть геть. Якщо хтось продовжує
чинити на вас тиск, скажіть: «Ні, мені потрібно йти».
4. Пошуткуйте.
5. Знайдіть причину «Ні, я не буду
цього робити, тому що…»
6. «Кращий захист – це напад». Якщо на
вас чинить тиск якась особа, спробуйте напасти на неї, запитуйте, запитуйте,
запитуйте / «А чому ти до мене пристав? Навіщо це тобі? Що я тобі такого
зробив? Чому це так важливо для тебе? Чому це я повинен тебе слухати? /
7. Залучіть союзника. Зверніться до
товариша, чи до людини, яка поруч:
« Слухай, поясни йому, що я не буду». «Подивіться на
нього, він пропонує мені…». « Скажи ж йому, що я не по цій справі». «Люди, ви
тільки послухайте, що він мені пропонує…»
8. Зверніться до авторитету якоїсь людини чи
видання. «Знаєш, я хочу бути схожим на …, а він не курить». «Я читала в
журналі, що …». «Мені сказали друзі…»
9. Посилайтесь на стан здоров’я, стать
тощо. «Ти знаєш я сьогодні не дуже добре почуваюся». «Ні, я цього не робитиму,
бо ж я дівчина / хлопець/»
10. Застосуйте погрозу. «Ні, якщо наполягатимеш, то я скажу \ закричу, подзвоню, напишу…/»
Китайський
філософ Лао-то говорив: «Той, хто може
подолати іншого – сильний, той, хто може подолати себе, - могутній».
Комментарии
Отправить комментарий