19 января, вторник 4 класс
1. Українська мова
Тема. Чергування голосних під час вживання іменників чоловічого та середнього роду в родовому відмінках.
–
Сьогодні
ми продовжимо вивчати українську мову, відкриваючи всі нові й нові її таємниці.
А допоможуть вам у цьому ваші вміння спостерігати за мовними явищами, робити висновки, експериментувати,
досліджувати.
–
Отож,
давайте пригадаємо яку частину мови вивчаємо? (іменник)
–
А що
таке іменник? (Це частина мови, яка називає предмет і відповідає на питання хто? або
що?).
–
Що ще ви
можете розповісти про іменник?
–
Іменники можуть бути назвами істот (хто?)мати, батько, і неістот (що?) парта, вікно
–
Іменники можуть бути загальними (місто, країна), і власними ( Миколаїв, Україна)
–
Іменники належать до одного з родів: чоловічого (хлопчик), жіночого (зірка), середнього (небо)
–
Змінюються за числами – однина (земля, каштан), множина (землі, каштани).
–
Змінюються за питаннями – (хто?) сестра, (кого?) сестри, (кому?) сестрі.
– Які відмінки мають іменники? (Правило с. 51)
Самостійне дослідження. Робота з підручником (впр. 116 с. 59-60)
–
Давайте
спробуємо вивести правило самостійно.
Ознайомлення з правилом.
(с. 60)
Тренувальні
вправи:
1.Списування із
застосуванням правила Впр. 117
2.Творча робота. Впр. 118
3.Вибіркове списування.
Впр. 119
2. Математика
Тема. Правило обчислення площі прямокутника. Задачі, аналогічні до задач на спільну роботу
https://www.youtube.com/watch?v=MxDz6OMX5_0
Задача.
З автовокзалу в протилежних напрямках виїхали одночасно 2
автобуси. Через 5 годин відстань між ними була 650 км. Знайти швидкість першого
автобуса, якщо швидкість другого — 60 км/год.
Складіть, запишіть та обчисліть вирази.
·
Якщо
знайдете добуток чисел 429 і 1000 (429х1000=429000 ) то
дізнаєтесь площу Чорного моря (приблизно 429 000 км2)
·
Якщо збільшити
301 850 у 2 рази ( 301 800х2=603 600) , то дізнаєтесь
приблизну ТЕРИТОРІЮ НАШОЇ ДЕРЖАВИ (603700 км2)
·
А якщо
обчислите приклад, у якому І множник 13000 і ІІ – 3, то знайдете
(13000х3= 39000) площу Азовського моря, найменшого моря у світі (39 000км2)
·
При збільшенні
числа 8000 у 3 рази (8000х3=24000) дізнаєтесь
яку площу займають Карпатські гори ( 24000 км2 ).
Отже, знати одиниці вимірювання площі потрібно.
·
Що
таке площа? ( Площа – математична величина, її можна порівнювати, вимірювати,
обчислювати).
·
Ми з
вами вже порівнювали і вимірювали площі різних предметів. Сьогодні навчимося
обчислювати площу прямокутників, а також знаходити одну з невідомих його
сторін.
·
Які
одиниці вимірювання площі ви вже знаєте?
·
Що
таке квадратний міліметр? Квадратний сантиметр? Квадратний дециметр? Квадратний
метр?
V. Вивчення нового матеріалу
– На
партах перед вами прямокутник, поділений на сантиметри.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
– Скільки сантиметрів вміщує довжина поданого прямокутника? (5)
– Скільки сантиметрів вміщує ширина даного прямокутника? (3)
3 *
5=15
15:
3=5
15:5=3
·
Щоб знайти
площу прямокутника, треба довжину помножити на ширину.
·
Щоб
знайти одну з сторін прямокутника, треба площу поділити на іншу сторону.
№ 588
К. – 72 ц – на 12днів
В. – 72 ц – на 24 дні
– Скільки центнерів сіна коровам на 1 день?
– Скільки центнерів сіна вівцям на 1 день?
– Скільки центнерів сіна з’їдять корови і вівці за день
разом?
– На скільки вистачить сіна для корів і овець разом?
Обчислить вирази:
48000 –
3*275+5000
26400*5 2т – 3кг
Суму 27404+ 129844 збільшить у 6 разів
Різницю чисел 5308 і 4546
зменшить у 3 рази
1см і 7
см
3см і 5 см
2см і 6
см
4см і 4 см
·
Який
із прямокутників з такими величинами має найбільшу площу?
Тест
1.
Довжина
прямокутника 8 см, а ширина 4 см. Щоб знайти периметр прямокутника, треба…
а) 8 • 2 +
4;
в) 8 + 4 + 4;
б) (8+ 4)∙2;
г)8 + 4 + 8.
2.
Ширина
прямокутника 3 см, а довжина 9см
Периметр прямокутника становить …
а) 24 см;
в) 27 см;
б) 18 см;
г) 11 см.
3.
Довжина
прямокутника 7 см, ширина 5 см. Щоб знайти площу
прямокутника, треба…
а)7∙5;
в) 7 + 5;
б)(7 +
5)∙2;
г)(7-5)-2.
4.
Якщо
довжина прямокутника 18 см, а ширина у 3 рази менша,
то площа прямокутника дорівнює…
а) 108см2;
в) 6 см2;
б) 54см2;
г)24см2.
3. Літературне читання (українське)
Тема. В. Сухомлинський. Важко бути людиною.
Доброго вам здоров’я, дідусю (оповідання)
Встановіть послідовність поданих речень, щоб отримати
віршик.
-
Старайтесь робити добро
-
Це хорошою робить людину!
-
Щоб серденько, як сонце цвіло,
-
День і ніч, і у кожну хвилину,
- Яку
людину називають щедрою?
- Про
яку дитину з нашого класу можна сказати, що вона щедра?
Закінчіть
речення:
а) Жінка витягла з колодязя води, поставила ....
б) — А ми ж не подякували
....
- А що
ви й ваші друзі робите, коли вам допомагають або пригощають ?
- Що би
ви порадили неввічливим дітям ?
-
Увічливість, щедрість, делікатність, уміння дотримуватись
даного слова,
доброта - це такі людські
чесноти, які повинна мати кожна людина. Але
без чесноти, про яку ми будемо говорити на уроці сьогодні, світ став би
жорстоким, підступним і злим. Що це за чеснота? Дізнайтеся з вірша.
Мудрець сказав: живи, добро звершай
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи й звіра.
Нехай ця істина стара:
Людина починається з добра.
-
Чи можна людині,
яка зробила добро, вимагати за це винагороди?
-
З чого ж
починається людина?
Отже, сьогодні на уроці ми будемо говорити про добро,
добрі вчинки, добрих людей.
В одній країні жили Добро і Зло. Добро намагалося
зробити світ добрішим, щоб люди любили й одне одного, і братів наших менших. Добро приходило на допомогу без нагадувань і благань. Нікому не робило
боляче ні словом, ні діями, ні думками. Але Добро не могло
в одну мить перемогти Зло та його слуг - Жорстокість, Байдужість, Заздрість,
Лінь, Підступність. Добро кожного ранку сіяло насіння доброти в дитячих
серденьках. Чому в дитячих? А тому, що тільки
в маленькому дитячому серці здатне прорости будь-яке насіння. Кожна насінинка
може розквітнути чарівною квіткою, зробивши серце дитини добрим, лагідним, ніжним. А може, на жаль, зарости чорним колючим
чортополохом зі злим, безжалісним серцем. Адже Зло теж не спить. Хоча воно й
ліниве, і встає значно пізніше, усе ж устигає порозкидати зле насіння.
Буває,
ростуть в одному серці Добро і Зло, борючись одне з одним. Тому діти інколи
роблять погані вчинки. Тоді все залежить від самої дитини: яке насіння захоче
вона виплекати у своєму серці, те й проросте.
У вас на
партах
лежать пелюсточки. Придивіться, вони не
прості: на
одних проростають зернята доброти, а інших - зла. (На пелюстках
надписи - позитивні і негативні). То ж
давайте допоможемо Добру перемогти Зло, щоб у думках і серцях дітей ніколи не
проросло чорне насіння.
- Що ж означає слово «добро»?
Довідка
Добро - корисна справа, учинок.
Доброта - чутливість, стан душі людини, що спонукає
творити добро.
-
Запам'ятайте: на
добро слід завжди відповідати добром.Той, хто робить щось добре, не повинен
чекати винагороди. Про це добре сказав у своєму вірші Іван Драч.(Читання вірша)
Читання оповідання « Доброго
вам здоров'я, дідусю!»
- Про кого це оповідання?
- Що ви
дізналися про долю дідуся?
- Куди
приходив дідусь щодня?
- Чому
він ішов до колодязя тоді, коли дзвенів дзвінок?
- Чим
звучали для дідуся слова дітей?
Отже, не тільки добрі справи, а й добре слово звучить
для літніх людей музикою.
1.
Де відбуваються події твору?
2.
Чому саме до школи
кожен день приходив дідусь?
3.
До
чого прислухався дідусь?
4. Чому
в передостанньому реченні автор ужив слово
гарячі?
5.
Чи можна сказати, що діти були чемними?
6. Яка головна думка твору?
Гра «Що? Де? Коли?» Зараз ми пограємо у гру «Що? Де?
Коли? Як? Чому?». Ваше завдання: скласти запитання до твору, який ви прочитали,
які б починалися словами Що? Де?
Коли? Як? Чому?
Хвилинка українського фольклору. Гра «Утвори пару».
Народ склав дуже багато прислів'їв про доброту.
Давайте складемо,
зачитаємо й пояснимо їх:
Краще добро робити, ніж гарно говорити.
Злий не вірить, що є добрі люди.
Не одяг красить людину, а добрі діла.
Які ще прислів'я про добро ви знаєте?
Підсумуємо:
- Хто автор прочитаного твору?
- Яка головна думка
твору?
Комментарии
Отправить комментарий