19 января, вторник 4 класс

 1. Українська мова

Тема. Чергування голосних під час вживання іменників чоловічого та середнього роду в родовому відмінках.

       Сьогодні ми продовжимо вивчати українську мову, відкриваючи всі нові й нові її таємниці. А допоможуть вам у цьому ваші вміння спостерігати за мовними  явищами, робити висновки, експериментувати, досліджувати.

       Отож, давайте пригадаємо яку частину мови вивчаємо? (іменник)

       А що таке іменник? (Це частина мови, яка називає предмет і відповідає на питання хто? або що?).

       Що ще ви можете розповісти про іменник?

       Іменники можуть бути назвами істот (хто?)мати, батько, і неістот (що?) парта, вікно

       Іменники можуть бути загальними (місто, країна), і власними ( Миколаїв, Україна)

       Іменники належать до одного з родів: чоловічого (хлопчик), жіночого (зірка), середнього (небо)

       Змінюються за числами – однина (земля, каштан), множина (землі, каштани).

       Змінюються за питаннями – (хто?) сестра, (кого?) сестри, (кому?) сестрі.

       Які відмінки мають іменники? (Правило с. 51)

Самостійне дослідження. Робота з підручником (впр. 116 с. 59-60)

       Давайте спробуємо вивести правило самостійно.

Ознайомлення з правилом. (с. 60)

 Тренувальні вправи:

1.Списування із застосуванням правила Впр. 117

2.Творча робота. Впр. 118

3.Вибіркове списування. Впр. 119


2. Математика

Тема. Правило обчислення площі прямокутника. Зада­чі, аналогічні до задач на спільну роботу

https://www.youtube.com/watch?v=MxDz6OMX5_0

Задача.

З автовокзалу в протилежних напрямках виїхали одночасно 2 автобуси. Через 5 годин відстань між ними була 650 км. Знайти швидкість першого автобуса, якщо швидкість другого — 60 км/год.

Складіть, запишіть та обчисліть вирази.

·         Якщо знайдете добуток чисел 429 і 1000 (429х1000=429000 ) то дізнаєтесь площу Чорного моря (приблизно 429 000 км2)

·         Якщо збільшити 301 850 у 2 рази ( 301 800х2=603 600) , то дізнаєтесь приблизну ТЕРИТОРІЮ НАШОЇ ДЕРЖАВИ (603700 км2)

·         А якщо обчислите приклад, у якому І множник 13000 і ІІ – 3, то знайдете (13000х3= 39000) площу Азовського моря, найменшого моря у світі (39 000км2)

·         При збільшенні числа 8000 у 3 рази (8000х3=24000) дізнаєтесь

яку площу займають Карпатські гори  ( 24000 км2 ).

Отже, знати одиниці вимірювання площі по­трібно.

·         Що таке площа? ( Площа – математична величина, її можна порівнювати, вимірювати, обчислювати).

·         Ми з вами вже порівнювали і вимірювали площі різних предметів. Сьогодні навчимося обчислювати площу прямокутників, а також знаходити одну з невідомих його сторін.

·         Які одиниці вимірювання площі ви вже знаєте?

·         Що таке квадратний міліметр? Квадратний сантиметр? Квадратний дециметр? Квадратний метр?

V. Вивчення нового матеріалу

– На партах перед вами прямокутник, поділений на сантиметри.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Скільки сантиметрів вміщує довжина поданого прямокутника? (5)

– Скільки сантиметрів вміщує ширина даного прямокутника? (3)

3 * 5=15                        15: 3=5                 15:5=3

·         Щоб знайти площу прямокутника, треба довжину помножити на ширину.

·         Щоб знайти одну з сторін прямокутника, треба площу поділити на іншу сторону.

№ 588

К. – 72 ц  – на 12днів

В. – 72 ц –  на 24 дні

– Скільки центнерів сіна коровам  на 1 день?

–  Скільки центнерів сіна вівцям на 1 день?

– Скільки центнерів сіна з’їдять  корови і вівці за день разом?

– На скільки вистачить сіна для корів і овець разом?

Обчислить вирази:

48000 – 3*275+5000               26400*5         2т – 3кг

Суму 27404+ 129844 збільшить у 6 разів

 Різницю чисел 5308 і 4546 зменшить у 3 рази

1см і 7 см                 3см і 5 см

2см і 6 см                  4см і 4 см

·         Який із прямокутників з такими величинами має найбільшу площу?

Тест

1.     Довжина прямокутника 8 см, а ширина 4 см. Щоб знайти периметр прямокутника, треба…

а) 8 • 2 + 4;                         в) 8 + 4 + 4;

б) (8+ 4)∙2;                      г)8 + 4 + 8.

2.     Ширина прямокутника 3 см, а довжина 9см
Периметр прямокутника становить …

а) 24 см;                            в) 27 см;

б) 18 см;                             г) 11 см.

3.     Довжина прямокутника 7 см, ширина 5 см. Щоб знайти площу
прямокутника, треба…

а)7∙5;                              в) 7 + 5;

б)(7 + 5)∙2;                       г)(7-5)-2.

4.     Якщо довжина прямокутника 18 см, а ширина у 3 рази менша,
то площа прямокутника дорівнює…

а) 108см2;                           в) 6 см2;

б) 54см2;                           г)24см2.


3. Літературне читання (українське)

Тема. В. Сухомлинський. Важко бути людиною.

Доброго вам здоров’я, дідусю (оповідання)

Встановіть послідовність поданих речень, щоб отримати віршик.

-         Старайтесь робити добро

-         Це хорошою робить людину!

-         Щоб серденько, як сонце цвіло,

-         День і ніч, і у кожну хвилину,


 - Яку людину називають щедрою?
 - Про яку дитину з нашого класу можна сказати, що вона щедра?

Закінчіть речення:

а)  Жінка витягла з колодязя води, поставила ....
б)
  — А ми ж не подякували ....

 - А що ви й ваші друзі робите, коли вам допомагають або пригощають ?
 - Що би ви порадили неввічливим дітям ?

-         Увічливість, щедрість, делікатність, уміння дотримуватись даного слова,

доброта - це такі людські чесноти, які повинна мати кожна людина. Але без чесноти, про яку ми будемо говорити на уроці сьогодні, світ став би жорстоким, підступним і злим. Що це за чеснота? Дізнайтеся з вірша.

 

Мудрець сказав: живи, добро звершай
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи й звіра.
Нехай ця істина стара:
Людина починається з добра.

 

-         Чи можна людині, яка зробила добро, вимагати за це винагороди?

-         З чого ж починається людина?

Отже, сьогодні на уроці ми будемо говорити про добро, добрі вчинки, добрих людей.

В одній країні жили Добро і Зло. Добро намагалося зробити світ добрішим, щоб люди любили й одне одного, і братів наших менших. Добро приходило на допомогу без нагадувань і благань. Нікому не робило боляче ні словом, ні діями, ні думками. Але Добро не могло в одну мить перемогти Зло та його слуг - Жорстокість, Байдужість, Заздрість, Лінь, Підступність. Добро кожного ранку сіяло насіння доброти в дитячих серденьках. Чому в дитячих? А тому, що тільки в маленькому дитячому серці здатне прорости будь-яке насіння. Кожна насінинка може розквітнути чарівною квіткою, зробивши серце дитини добрим, лагідним, ніжним. А може, на жаль, зарости чорним колючим чортополохом зі злим, безжалісним серцем. Адже Зло теж не спить. Хоча воно й ліниве, і встає значно пізніше, усе ж устигає порозкидати зле насіння.

     Буває, ростуть в одному серці Добро і Зло, борючись одне з одним. Тому діти інколи роблять погані вчинки. Тоді все залежить від самої дитини: яке насіння захоче вона виплекати у своєму серці, те й проросте.

     У вас на партах лежать пелюсточки. Придивіться, вони не прості: на одних проростають зернята доброти, а інших - зла.  (На пелюстках надписи - позитивні і негативні). То ж давайте допоможемо Добру перемогти Зло, щоб у думках і серцях дітей ніколи не проросло чорне насіння.

- Що ж означає слово «добро»?

                                               Довідка

Добро - корисна справа, учинок.

Доброта - чутливість, стан душі людини, що спонукає творити добро.

 

-         Запам'ятайте: на добро слід завжди відповідати добром.Той, хто робить щось добре, не повинен чекати винагороди. Про це добре сказав у своєму вірші Іван Драч.(Читання вірша)

 

Читання оповідання « Доброго вам здоров'я, дідусю!»

- Про кого це оповідання?

 - Що ви дізналися про долю дідуся?

 - Куди приходив дідусь щодня?

 - Чому він ішов до колодязя тоді, коли дзвенів дзвінок?

 - Чим звучали для дідуся слова дітей?

Отже, не тільки добрі справи, а й добре слово звучить для літніх людей музикою.

 

1.                Де відбуваються події твору?

2.                  Чому саме до школи кожен день приходив дідусь?

3.                 До чого прислухався дідусь?

4.     Чому в передостанньому реченні автор ужив слово гарячі?

5.     Чи можна сказати, що діти були чемними?

6.     Яка головна думка твору?

 Гра «Що? Де? Коли?»  Зараз ми пограємо у гру «Що? Де? Коли? Як? Чому?». Ваше завдання: скласти запитання до твору, який ви прочитали,  які б починалися словами Що? Де? Коли? Як? Чому?

Хвилинка українського фольклору.  Гра «Утвори пару».

Народ склав дуже багато прислів'їв про доброту. Давайте складемо, зачитаємо й пояснимо їх:

Краще добро робити, ніж гарно говорити.
Злий не вірить, що є добрі люди.
Не одяг красить людину, а добрі діла.

Які ще прислів'я про добро ви знаєте?


Підсумуємо:

- Хто  автор прочитаного твору?

- Яка головна думка твору?



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Литература. 8 класс 11.01

8 класс 15.04 четверг