20 января, среда 4 класс

 1. Російська мова

Тема. Контрольная работа.  Языковая тема

Контрольная работа по теме «Имя прилагательное»

1. Выбери правильный ответ: «Что такое имя прилагательное»?

а)  Имя прилагательное – часть речи, которая обозначает признак предмета и отвечает на вопросы кто? что?

б)  Имя прилагательное – часть речи, которая обозначает  предмет и отвечает на вопросы какой? какая? какое? какие?

в)  Имя прилагательное – часть речи, которая обозначает признак предмета и отвечает на вопросы какой? какая? какое? какие?

2. Какое окончание у имени прилагательного в словосочетании ВЕСЕНН… НАСТРОЕНИЕ?

а) – яя           б) – ие        в) – ее          г) - ии

3. В каком предложении есть прилагательное среднего рода?

а) Быстро кружат в воздухе весёлые ласточки.

б) Луч золотого солнца пробился в окно.

в) Шарики клевера сливались в красный ковёр.

 г) Луна освещала ровную гладь озера.

4. В какой пословице слово ТРУД употреблено в винительном падеже?

а) Труд кормит, а лень портит.                б) Без труда не вытащишь и рыбку из пруда.

в) Суди о человеке по его труду.              г) Труд и чужой цени, как свой

5. Подчеркни имена прилагательные волнистой линией. Определи род и число имён прилагательных.

Было тихое летнее утро.

На вершине пологого холма виднелась небольшая деревенька.

 По узкой просёлочной дорожке шла молодая женщина в белом платке.

6.Вставьте окончания имен прилагательных, определите падеж прилагательного

В глубок. . снегу, ненастн. .  утром, в прозрачн. .  воде, на голуб. . небе, над высок. . скалой, о любим. .  герое, вижу лесн. .  тишь


2. Математика

Тема. Обчислення площі і периметра прямокутника. Знаходження значень виразів на сумісні дії. За­дачі на спільну роботу

Визначте площі запропонованих фігур та порівняти їх.

 

 

 

 

 

 

 

 

1 см²

 

 

 

 

 

 

 

-       Що таке площа? (Площа - математична величина, її можна порівнювати, вимірювати, обчислювати).

-      Які одиниці вимірювання площі ви вже знаєте?

-       Що треба зробити, щоб обчислити площу поверхні книги(прямокутної форми)? ( Ми розкреслимо прямокутник на квадрати із стороною І см.)

-       Чи зручно це робити щоразу?

-       На партах перед вами прямокутник, поділений на квадратні сантиметри.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


-      Скільки квадратів в одному стовпчику?

-      Скільки квадратів в одному рядку?

-      Як порахувати скільки всього квадратів в прямокутнику? (додаванням)

-      А якою дією можемо замінити багаторазове додавання того самого числа? ( множенням)

- Давайте зробимо висновок (діти роблять самостійно висновок): 5-3 = 15 (см2)

- Скільки сантиметрів вміщує довжина поданого прямокутника? (5)

- Якою буквою в формулах ми позначаємо довжину прямокутника? (а)

- Замінимо наше число 5 в прикладі, буквою а.

- Скільки сантиметрів вміщує ширина даного прямокутника? (3)

- Якою буквою в формулах ми позначаємо ширину прямокутника? (b)

- Замінимо наше число 3 у виразі, буквою b, а число 15 — буквою S, так в геометри позначають площу.

а ∙ b = S

- Спробуємо сформулювати правила за цим записом:


Щоб знайти площу прямокутника, треба довжину помножити на ширину.

-      Прочитайте правило в підручнику ст. 96.

1. Знаходження площі прямокутників № 585 Виміряйте довжину і ширину прямокутників та обчисліть їх площу

-       Для швидкого розв'язування задач на знаходження площі прямокутника можна використати алгоритм:

а)  записуємо данні або вимірюємо довжину прямокутника ...

б)  записуємо данні або вимірюємо ширину прямокутника ...

в)  з’ясовуємо і записуємо що невідоме...

г)  згадуємо правило, записуємо формулу...

д)  замінюємо букви формули числами...

е)   записуємо відповідь.

Знайдіть площу та периметр прямокутників № 593

Розв’язування задачі № 588.

План розв’язування.

1)      Скільки ц сіна вистачає коровам на один день?

2)       Скільки ц сіна вистачає вівцям на один день?

3)       Скільки ц сіна вистачає коровам і вівцям разом на один день?

4)       На скільки днів вистачить цього сіна для корів та овець разом?

3. Самостійна робота. Складіть вирази за умовою (№ 586)

(27 404 + 129 844) ∙ 6 =                 (5 308 - 4 546) : 3=

Перевірте правильність розв’язання виразів:

157 248                   943 488                        


3. Літературне читання (російське)

Тема. Бианки В. В. «Бешеный бельчонок»

Приглашает нас в путешествие детский писатель Виталий Валентинович Бианки. Вам знаком этот писатель? Сегодня мы пополним знания о нём и его творчестве.

 “Человек - творение природы. Любовь к природе - естественное чувство нормального человека. Но бывают люди с какой-то особенной любовью: в их присутствии лучше растут самые капризные растения, их не боятся самые пугливые животные. Кажется, сама природа только и ждёт момента, чтобы раскрыть им свои тайны. Таким человеком был писатель и учёный Виталий Валентинович Бианки”.

Родился он в семье учёного-орнитолога (знатока птиц), хранителя коллекций зоологического музея в Петербурге. Мама будущего писателя так умела обращаться с растениями, что под её руками расцветал любой зачахший кустик. Родители передали сыну свою любовь к природе.

(Из дневника В. Бианки):

“Отец рано начал брать меня с собой в лес. Он каждую травинку, каждую птицу и зверюшку называл мне по имени, отчеству и фамилии. Учил меня узнавать птиц по виду, по голосу, по полёту, разыскивать самые скрытые гнёзда. Учил по тысяче примет находить тайно от человека живущих зверей”.                                                                                          Окончив университет, Виталий Валентинович побывал с экспедициями в самых разных уголках страны и везде изучал природу, накапливал впечатления. Природа и стала главным героем его произведений, которые сам писатель называл “сказки - несказки”. Герои Бианки живут своей обычной, “природной” жизнью, но при этом говорят “человечьим  языком”. Такое сочетание сказки с реальностью помогает читателям лучше понять жизнь Природы.

Подготовка к чтению произведения

- Зачем люди ходят в лес?

- Вот и мы с вами отправимся в лес, но не только за грибами, а ещё понаблюдать за жизнью его обитателей.

- Переверните страницу учебника и прочитайте название рассказа (“Бешеный бельчонок”).

- Ребята, как вы понимаете смысл слова “бешеный”. (В словаре В. Ожегова это слово объясняется так: переносное значение: необузданный, крайне раздражительный).

- За что же бельчонка так могли назвать?

Я думаю, ответ мы найдём в рассказе.

4) Словарная работа

в I-й части встретится трудное для чтения слово. Давайте его прочитаем.

Клеопарда

-Почему слово написано с большой буквы?

Ответ подскажет чтение 1-й части произведения.

Чтение 1-й части

 Беседа по содержанию

- Какое чувство вызвало у вас вступительная часть? (Чувство страха за мальчика).

- Почему? (Собака была очень злая)

- Какое желание возникло у мальчика при виде собаки? (Убежать)

- Какой совет дал сыну отец? Прочитайте.

- Почему собаке нельзя показывать свой страх?

- Какой выход из этой трудной ситуации нашёл отец? Прочитайте. Тропинка свободна и мы вместе с героями идём вперёд.

Чтение II-й  части

- Ребята, вы заметили, в каком чудесном лесу мы очутились? При помощи каких выражений смог передать эту красоту В. Бианки. Найдите и прочитайте. Ддети читают выражения и слова)

- А чтобы узнать следующего героя послушайте загадку:

“За деревьями, кустами, Промелькнуло будто пламя, Промелькнуло, пробежало... Нет ни дыма, ни пожара...”

Словарная работа - ОБАБОК (гриб - подберёзовик).

Чтение по ролям III-й  части

Назовите героев части. (Отец, сын).

 Беседа по прочитанному, выборочное чтение

Расскажите, как бельчонок добрался до грибка? Легко ли ему было преодолеть это расстояние? Почему бельчонок не попробовал грибок? Прочитайте, как зверёк прореагировал на появление лисы. Объясните смысл выражения “Лиса осталась с носом”.

 Работа над образными выражениями

- Прочитаем необычные выражения из произведения:

“Бельчонок ахнул от неё на дерево”

“Осадила всеми четырьмя лапами”

“А у самой глаза блестят, рот до ушей”.

Чтение следующего абзаца.

- Что означает каждое выражение.

- Как вы думаете, ребята, уйдёт лиса сразу с полянки, не пообедав?

Самостоятельное чтение

- Самостоятельно найдите ответ в книге, ответьте на вопрос.

Работа по содержанию V части

- Как же выбрался бельчонок из трудного положения? Об этом мы узнаем из следующей части.

Словарная работа: ОПРОМЕТЬЮ - очень быстро, поспешно.

- Опишите, как бельчонок спускался с берёзы.

- Как он вёл себя, когда заметил лисий хвост? Прочитайте.

- Как бельчонок решил преодолеть поляну?

- Почему это решение невыполнимо? Докажите словами текста.

- Нарисуйте словесную картинку о том, как зверёк попал с берёзы на сосну.

- Как закончилось приключение бельчонка?

- Какое чувство вызвал у вас этот отрывок?

- Почему было смешно и весело свидетелям происшествия и нам читателям? В чём комизм эпизода?

- Что помогло бельчонку прогнать лисицу? (Желание добраться до леса любыми путями)

- Вспомните начало рассказа, с кем встретились герои, когда шли в лес?

 Чтение VI части

- Прочитайте последнюю часть рассказа, где сын сам объясняет почему нельзя было бежать от Клеопарды?

- Кто натолкнул его на такой вывод?

- Понравился рассказ?

- Какой закон лесной жизни нельзя нарушать, чтобы быть свидетелем интересных событий в лесу? (Соблюдать тишину, быть наблюдательным, бережно относиться к природе, её жителям).


4. Природознавство

Тема. Північна Америка.

https://www.youtube.com/watch?v=3-SUUoQwKyg

 

Гра «Вірю — не вірю»

·         Чи вірите ви, що Північна Америка розташована у південній півкулі?

·         Чи вірите ви, що Північна Америка третій за величиною материк?

·         Чи вірите ви, що в Північній Америці найвища гірська система — Кордильєри?

·         Чи вірите ви, що в Північній Америці протікає річка Міссісіпі?

·         Чи вірите ви, що на материку не існує екологічних проблем? (

 

Гра «Третій “зайвий”»
Кордильєри, Карпати, Кримські гори.
Північна Америка, Євразія, Тихий.
Дніпро, Ніагарський, Міссісіпі.

 

 Сьогодні будемо говорити про рослинний та тваринний світ Північної Америки

 

 Тваринний світ материка різноманітний. У тундровій зоні можна зустріти північного оленя, білого ведмедя, песця. Там також мешкають полярний вовк і ласка. У тайговій зоні численні хутрові звірі: видра, скунс, соболь. Серед хижих тварин зустрічаються ведмеді, вовки, рисі, росомахи; з гризунів: щур ондатра і канадський бобер. Примітний великий гризун — поркупайн, який живе на деревах. У широколистяних лісах мешкає сумчастий щур — опосум. На південному сході материка можна зустріти алігатора та алігаторову черепаху. Із земноводних цікава жаба бик, довжина якої сягає 20 см. Степи і лісостепи населені антилопами-вилорогами, койотами, бізонами, борсуками і степовими тхорами. 

У Північній Америці близько 600 видів птахів. Тут можна зустріти зграї ібісів, пеліканів, фламінго, каліфорнійського грифа і куріпку, а також десятки видів колібрі, ареал проживання яких досягає Аляски. 

Загальна кількість рослин Північної Америки становить 300 видів. Вони вражають розмірами і швидкістю зростання. Тут багато унікальних видів: тюльпанове дерево, гікорі, туя, секвойя, магнолія. У північній частині материка поширені карликові верби, ягідні чагарники і берези. 

Флора і фауна Північної Америки вражає своєю різноманітністю й унікальністю. 

Більшість рослин і тварин цього материка поширені й на інших материках, зокрема в Євразії. Рослиною, яка зустрічається тільки в Північній Америці, є дерево-гігант секвойя, а твариною — бізон. 

2. Робота за підручником (с. 74–77) 

Вправа «Мікрофон» 

Учні відповідають на запитання на с. 74. 

— Які природні зони є на території Північної Америки? 

— За малюнком 64 розкажіть про зону арктичних пустель. 

— Які тварини тут мешкають? 

Учні працюють за завданнями підручника на с. 74–75. 

— Що ви дізналися про зону тундри? 

— Розкажіть про зону тайги. 

— Розкажіть про різноманітність рослинного і тваринного світу в мішаних і листяних лісах. 

— Де можна побачити бізонів? 

— Назвіть рослини і тварин пустель. 

— Як охороняють і відновлюють природу у країнах Північної Америки? 

— Розкажіть, про що ви прочитали у «Бібліотечці природодослідника». 

— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 77. 

— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник? 

 

Узагальнення отриманих знань 

 

1. Гра «Вірю — не вірю» 

 

Чи вірите ви в те, що?.. 

- Флора і фауна Північної Америки вражає своєю різноманітністю й унікальністю. 

- У Північній Америці не вирощують пшеницю, кукурудзу. (Вирощують) 

- У Північній Америці є дерево-гігант секвойя. 

- У Північній Америці не живе сумчастий щур — опосум. 

- Північна Америка — четвертий за розміром материк на Землі. 

- У Північній Америці є величезні озера. 

 

2. Робота над загадками 

 

- Любить спеку він і воду. 

Дуже схожий на колоду. 

Зачаїться і лежить. 

Може носа відкусить 

Тим, хто пильність загубив. 

Бо на те він... . 

- У савані проживає, 

Чорно-білі смужки має. 

І весела, і пригожа, 

На конячку нашу схожа.

- Він із вовчих істот. 

Живе у преріях... . 

- Знову чути дикий рев? 

Це в савану вийшов... . 



— Назвіть представників рослинного світу Північної Америки. 

— Назвіть представників тваринного світу Північної Америки. 


5. Я у світі

Тема. Людина живе в суспільстві.

Сьогодні ви дізнаєтеся більше про правила життя в суспільстві.

Жодна людина не існує сама по собі. Кожен із нас може жити лише серед людей і пов'язаний із ними безліччю найрізноманітніших стосунків. Тому, здійснюючи певний учинок, вона зачіпає інших людей прямо або опо­середковано. При здійсненні вчинку і дій потрібно правильно оцінити міру «впливу» і «дії» на інших людей.

Моральні норми і правила в суспільстві людей існували з давніх-давен. Первісні люди розповсюджували дії моральних норм тільки на представників свого роду чи племені. Чужих вважали небезпечними. По відношенню до них жодні моральні норми не діяли.

Минав час, і звичаї, а з ними й моральні правила змінювалися. Ствер­джувалася думка про спільність усіх людей, про їх єдність.

Певні норми моралі у всі часи визнавали загальнолюдськими, тобто при­таманними будь-якому суспільству, будь-якій культурі, незалежно від рівня її розвитку. Основу загальнолюдської моральності складає «золоте правило»: «Думай про іншого».

У нашій країні людина, її життя та здоров'я, честь і гідність, недоторкан­ність і безпека визнають найвищою соціальною цінністю. Так записано у Кон­ституції України Основному Законі держави.

Робота за підручником (с.88-90)

Прочитати статтю «Людина живе в суспільстві» та виконати  завдання нас.89.

Потім читають статтю «Найголовніший закон».

Що із прочитаного було вам знайоме?

Що нового ви дізналися?

Які права громадян України ви знаєте?

Які обов'язки є у вас як у громадяУкраїни?

Тестування

1.Який документ про права дітей прийнятий у 1989 році?

а)  Декларація прав дитини;

б)  Закон України про охорону дитинства.

2.Як називається Основний Закон України, де записані всі права та обов'язки?

а)  Декларація прав дитини;

б)  Конвенція прав дитини;

в)  Конституція України.

3.Те, що ти повинен робити, щоб бути корисним собі та іншим,— це:

а)  право;

б)  обов'язок.

4.Те, що ти можеш робити,— це:   а)обов'язок;      б)право.

Гра «Права та обов'язки»

Визначити, де права, а де обов'язки.

Берегти книги; дотримувати правил руху; старанно вчитися; навчатися;гри, відпочинок, розваги; піклуватися про життя, здоров'я; користуватися бі­бліотекою, спортивною залою; охороняти природу; дотримуватися правил пове­дінки.

https://www.youtube.com/watch?v=X5UOiR271FY











Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Литература. 8 класс 11.01

8 класс 15.04 четверг