21 января, четверг 4 класс


1. Літературне читання (російське)

Тема. Бианки В. В. «Бешеный бельчонок»

Тест по рас сказу В Бианки «Бешеный бельчонок»

1.Кто такая Клеопатра?

а) кошка

б) собака

в) мышка

г) лисица

2.Зачем отец с сыном пошли в лес?

а) за ягодами

б) на прогулку

в) за грибами

г) на охоту

3.Что у них было с собой?

а) корзинки

б) ружьё

в) рюкзаки

г) фотоаппарат

4.С какого дерева спустился бельчонок?

а) с ольхи

б) с берёзы

в) с дуба

г) с сосны

5.Какой гриб хотел бельчонок попробовать?

а) рыжик

б) подберёзовик

в) обабок

г) боровик

6.Сколько человеческих шагов было от опушки до березы?

а) 12 шагов

б) 19 шагов

в) 10 шагов

г) 15 шагов

7.Кто пытался поймать бельчонка?

а) сова

б) лисица

в) волк

г) куница

8.Где пряталась лисица?

а) за деревом

б) в траве

в) за кустом

г) в норе

9.Какой была лисица?

а) опытной

б) глупой

в) жадной

г) злой

10.Какими отец и сын вернулись домой?

а) грустными

б) уставшими

в) расстроенными

г) весёлыми

Работа по прочитанному:

-                     Что рассказано об отце? Что он за человек? Читай, рассуждай.

-                     А каков мальчик? Какой у него характер? Какие качества развивает в нём отец? Это смышлёный мальчик?

-                     Как построен рассказ? Сколько в нём частей? Почитай вступление и заключение.

-                     Читай ту часть, где описан случай с бельчонком. Отмечай, о каких повадках животных, особенностях лесной жизни узнаёт читатель.

-                     В чём комизм эпизода, рассказывающего о лесной жизни? Почему смешно и весело отцу, сыну и читателям?

-                      Какой закон лесной жизни нельзя нарушать, чтобы быть свидетелем интересных событий?

 

Хотели бы вы посмотреть такой мультфильм? Пока ещё нет такого мультфильма, но может мы сами попробуем составить такой фильм?

 Составление мультфильма по рассказу

1 кадр: лес, тропинка, отец с сыном, навстречу с собакой.

2 кадр: лес. герои собирают грибы.

3 кадр: полянка, куст, берёза, бельчонок прыгает по полянке к грибку.

4 кадр: берёза, рядом грибок, бельчонок, из травы появляется лисица.

5 кадр: бельчонок на берёзе, лисица уходит за куст.

6 кадр: бельчонок летит с берёзы в куст, лиса убегает в лес.

- Что полезного для себя взяли с этого урока?


2. Літературне читання (українське)

Тема. О. Буцень. Пустощі (оповідання)

На столі стоїть сільниця, у сільниці сіль.
Скажіть скоромовку з різною інтонацією:
-    я запитую...
-    я радію...
-    я співчуваю...
-    я обурююсь...
-    я
дивуюсь..

Прочитайте  оповідання Олега Буценя «Пустощі»

 - Який епізод оповідання вас вразив найбільше? Чому?

-  Яким автор змальовує хлопчика на початку оповідання?

- Чи можна стверджувати, що Михась ставився до сусідки дуже погано?

 - Коли хлопчик змінив своє ставлення до Наталі Федорівни? Чому?

 - Над чим змушує замислитися цей твір?

 - Подумайте, як змінювався образ Михася протягом оповідання?

-Яка основна думка оповідання?

«Той, що творить добро, творить саме життя».

Знайдіть і прочитайте епізоди:

  а)  як Михась перший раз зайшов до бабусі;

  б)   як Михась відчинив двері, а там нікого не було.


Установи послідовність тексту.

__4__  Розповідь бабусі про онука.

__1__  Похід до магазину.

__7__ «Зустріч» з Костиком.

__3_  _Пошуки фотографії.

_  2___Покупка для бабусі.

__6_   Лист від онука.

__5__ Колекція марок.

Дидактична вправа                                         

Уявіть собі, що у вас є можливість перетворитися у Добро. Закінчіть речення про свої дії в образі Добра

Я – Добро

Я живу …….                                            Я роблю …….

Я знаю …….                                            Я мрію ……..

Я бажаю ……

-         То якою є має бути добра людина?

3. Музичне мистецтво

 


Тема. Музика укр. та російського народів. С: Укр. нар. пісня «Реве та стогне Дніпр». В: Укр. нар. пісня «Вийди, вийди, Іванку».

Близько двох тисяч років тому грецьким і римським вченим було відомо, що в Європі, між Карпатськими горами та Балтійським морем, живуть багаточисленні племена венедів. Це були попередники слов’янських народів. Часи проходили і територія помешкання слов’ян збільшувалася і зміщувалася. Саме зі слов’ян пішли сьогоднішні українці та росіяни. Тому і говоримо ми про їх історичну, мовну та культурну спорідненість.

Тому сьогодні ми спробуємо порівняти особливості музичної мови українського та російського народів. Розпочнемо зі слухання двох народних пісень і з’ясуємо, що їх споріднює. 
Слухання. Українська народна пісня «Реве та стогне Дніпр широкий» 

https://www.youtube.com/watch?v=vvnIV3XxN-Y

https://www.youtube.com/watch?v=3ty0aWDlyus
Слухання.
Російська народна пісня «Вниз по матушке по Волге» 
https://www.youtube.com/watch?v=FdQ5VvzXFgA
Аналіз прослуханих творів 
Прозвучали українська народна пісня «Реве та стогне Дніпр широкий» і російська народна пісня «Вниз по матушке по Волге».

Ми почули, що в обох піснях розповідається про великі річки – Дніпро та Волгу, які є символами величі українського та російського народів, є втіленням любові та гордості за них. Вони звучать широко і розспівно, в них відчувається захоплення красою рідного краю, могутньою силою народу.

А тепер послухаємо ще одну, але вже професійну, «Пісню про Дніпро». Її авторами є поет Євген Долматовський та композитор Марк Фрадкін. Але спочатку познайомтеся з її «художньою біографією». 

Відомості про пісню-думу «Пісня про Дніпро»

Лірико-патріотична пісня-дума «Пісня про Дніпро» створена у 1941 році, коли Україна була окупована фашистами. Євгенію Долматовському, російському поетові, довелося пережити страшні дні оточення, важкий шлях по дорогах знедоленої України до лінії фронту, переправу через Дніпро.

Гіркі слова «Ой, Дніпро, Дніпро» жили тут, біля берегів старовинної ріки, у плачах жінок, у коротких і сурових перегуках партизанів. 
Ці слова поет поклав в основу пісні, музику до якої написав російський композитор Марк Фрадкін. Їй судилося стати однією з найулюбленіших пісень періоду Великої Вітчизняної війни. 

Слухання. «Пісня про Дніпро» 

https://www.youtube.com/watch?v=Ba_d8xxp6-c&lc=UgwuUbr9N_XecaEIiOR4AaABAg


Аналіз прослуханого твору 
«Пісню про Дніпро» створена в народному дусі. Тут поєдналися і російська народна пісенність (адже її автори – росіяни) і українська, тому що писалася вона в Україні і про Україну. 
У пісні оспівується велич ріки, її нестримна сила, могутність і непереможність нашого народу, звучить заклик до боротьби з фашистськими загарбниками. 

Сьогодні ми зрозуміли, що російська та українська музики дуже близькі, адже їх об’єднує історична, мовна та культурна спорідненість.





Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Литература. 8 класс 11.01