24.марта, среда 4 класс
1. Російська мова
Тема. Урок развития речи. Письменное сочинение по картине Т. Яблонской «Утро».
Ребята, сегодня мы рассмотрим картину Яблонской «Утро» и
подготовимся писать сочинение-описание по этому произведению.
Начало составления плана сочинения
Ребята, мы рассмотрим картину, подберем подходящие слова для ее
описания. В течение урока мы будем записывать план и некоторые другие
материалы, которые помогут вам написать сочинение.
Расскажите, что вы видите на картине, выскажите свое отношение к
произведению.
На картине изображена комната, в которой находится девочка. Раннее
утро, девочка только что проснулась и делает гимнастику. Но это лишь первое
поверхностное впечатление. Давайте подумаем, каков был замысел художницы, и
посмотрим, какими приемами она пользовалась для его воплощения
Обсуждаем картину.
К какому жанру относится данное произведение?
Пейзаж? Натюрморт? Портрет?
Нет, это жанровая сцена. Несмотря на то, что здесь изображен
человек, это не портрет. Девочка запечатлена в бытовой обстановке, в конкретный
момент времени, видно, чем она занимается (делает зарядку).
Учимся определять композицию
Задний план картины – окна, пейзаж за окнами.
Средний план – фигура девочки, мебель.
Передний план – накрытый стол.
Выбранная композиция передает объем, создает глубину изображения.
Колорит
Яркие, свежие оттенки создают радостное «утреннее» настроение.
Яркие пятна – красный галстук на стуле и синяя скатерть делают полотно еще
более праздничным. В картине много светлых тонов, с помощью бликов и игры
красок художница смогла изобразить яркий солнечный свет, заливающий всю
комнату.
Художественные детали
Два светлых распахнутых окна, через которые врываются солнечные
лучи. Тонкая, изящная фигура девочки. Ее движения передают радость, с которой
героиня встречает новый день. Изображения предметов передают простую
обстановку, в которой живет девочка (одежда на стуле, завтрак на столе).
Лексическая работа
Подбираем слова для сочинения-описания по картине. Слова
распределяем по группам, например:
-настроение картины – радость, счастье, новый день, улыбка;
-фигура девочки – тонкая, изящная, грациозная;
-движения девочки – здоровье, бодрость;
-комната – простая, красивая, светлая, чистая;
-оттенки – радостные, яркие, свежие.
4. Составление плана сочинения
Вступление.
Основная часть. Сюжет картины (что делает девочка, что этому
предшествовало). Обстановка, описание комнаты. Какое впечатление создает
картина.
Заключение.
5. Составление устных рассказов по картине.
6. Домашнее задание – написать сочинение-описание по картине.
2. Математика
Тема. Порівняння задач на пропорційне ділення. Ділення з остачею на круглі числа. Вирази на порядок виконання дій
Усні
обчислення
а) Виконайте ділення з остачею.
45 : 4 76 : 8
64 : 15 259 : 50
б) Перевірте, чи правильно виконано
ділення з остачею.
40 : 6 = 6 (ост. 4)
60 : 25 = 1 (ост. 35)
425 : 70 = 6 (ост. 15)
Самостійна робота.
1. Напишіть найменше чотирицифрове число,
у якого всі цифри різні.
2. Три подружки — Віра, Оля і Таня — пішли
в ліс по ягоди. Для збирання ягід у них були кошик, козубок і відерце. Відомо,
що Оля була не з кошиком і не з козубом, Віра — не з козубом. Що з собою взяла
кожна дівчинка для збирання ягід?
3. Мотоцикліст за три дні проїхав 980 км.
За перші два дні він проїхав 725 км, при цьому він за другий день проїхав на
123 км більше, ніж за третій день. Скільки кілометрів він проїхав у кожен з цих
трьох днів?
4. Напишіть цифрами число, що складається
з 22 мільйонів 22 тисяч 22 сотень і 22 одиниць.
5. У туристичний табір прибуло 240 учнів з
Києва і Харкова. Хлопчиків серед прибулих було 125 осіб, з яких 65 — кияни.
Серед учнів, які прибули з Харкова, дівчаток було 53. Скільки всього учнів
прибуло з Києва?
Перевірте, чи правильно знайдено остачі
при діленні на 2; 3; 4; 5, та зробіть висновок.
— Якими цифрами закінчуються числа, які
діляться на 3 без остачі? А на 5?
— Порівняйте найбільшу остачу з дільником.
Зробіть висновок.
Висновок. Остача менша від дільника.
— Яка тема нашого уроку?
— А для чого потрібно вміти ділити з
остачею?
— Де в житті нам знадобляться ці знання?
Опрацювання навчального матеріалу
1) Робота за підручником (с. 141-142).
а) Обчислення прикладів на ділення з
остачею № 885.
б) Самостійне обчислення виразів № 886
в) Робота над задачею № 887— Які
компоненти відомі?
3) Самостійне розв'язування рівнянь № 888
4) Розв'язування геометричних задач №№
889; 890.
✵ Усна практична
робота — № 890.
Рефлексія
✵ Яке завдання
вас найбільше зацікавило? Чому?
✵ Наведіть
приклади ділення з остачею.
✵ Де можна
використати отримані на уроці знання?
✵ Передайте
зміст своєї діяльності на уроці за допомогою трьох дієслів.
✵ Передайте свій
емоційний стан після уроку за допомогою трьох прикметників.
✵ Чи мали вплив інші люди на досягнення успіху на уроці? Кому ви хочете подякувати?
3. Літературне читання (російське)
Тема. Лунин В. В. «В поход»
– Что такое дружба? Какими
качествами должен обладать настоящий друг, чего настоящий друг никогда не
должен делать? Всегда ли вы поступаете по-дружески, по-товарищески?
– Прочитайте пословицы и поговорки.
Объясните их смысл.
1) Без хорошего друга человек не
знает своих ошибок.
2) Друга ищи, а найдешь – береги.
3) Кто дружбу водит, тот счастье находит.
4) Не бойся умного врага, бойся глупого друга.
1. Знакомство
с жизнью и творчеством Виктора Владимировича Лунина
Поэт родился в мае 1945 года в Москве, в
семье пианистки Фриды Бауэр.
Воспитывали его бабушка и дедушка, т.к. мама была постоянно на гастролях.
В доме было много книг, которые собирал его отец.
Стихи и сказки Виктор Лунин начал сочинять ещё в школе, но на путь
профессионального литератора вступил значительно позже.
У В. Лунина вышло больше тридцати книг стихов и прозы. Его стихотворная
«Аз-бу-ка» для детей стала эталонной по передаче буквенной звукописи
В.Лунин очень музыкален, поэтому у него и стихи музыкальны. На его стихи есть и
песни
2.
Знакомство со стихотворением В.Лунина «Я и Вовка».
Чтение учителем (слайды 12-13).
– Кто хочет поделиться своими
впечатлениями от прочитанного стихотворения?
– Как вы считаете, можно ли мальчиков из этого стихотворения назвать друзьями?
Почему?
– Какое настроение передает автор стихотворения? Изменится ли оно в конце?
– Какие строки вы бы читали с радостью, с подъемом?
– А как вы прочитаете строки, в которых мальчик рассказывает о своих
переживаниях?
– Подготовьтесь читать выразительно, подумайте, какие слова надо выделить
голосом.
Выразительное
чтение по частям.
Выборочное чтение.
– Когда Витька был счастлив? Перечитайте
эти строки.
– Найдите строки, в которых говорится, как переживал мальчик.
Выразительное чтение стихотворения.
– Замечательный поэт умеет
увлечь детей, проводя для них праздники
«Когда я пишу детское
стихотворение или сказку, то становлюсь десятилетним, или
семилетним, или даже пятилетним. Теперь понимаете, как хорошо быть
детским поэтом и писателем? Вы всегда можете стать моложе,
чем есть на самом деле! Кроме того, детскому писателю легче,
чем всем остальным, превратиться в мальчика или девочку,
в собаку или кота, в кораблик или вообще неизвестно
во что. А ещё в детстве, даже когда грустно, всё равно
радостно. Я это понял давным-давно. И мне захотелось, чтобы
эту мою грустную радость или радостную грусть поняли
и ощутили остальные дети, какого бы возраста они ни были.
Мне захотелось, чтобы всё, что испытываю я или герои моих стихов
и сказок, передалось и вам, мои читатели. Счастья
вам и любви» – ваш Виктор ЛУНИН.
Итог урока
– С творчеством
какого поэта сегодня познакомились на уроке?
– О чем мы прочитали?
– Над чем заставило вас задуматься содержание этого стихотворения?
– Были ли у вас такие случаи в жизни?
4. Природознавство
Тема. Перевір : що ти знаєш про форми земної поверхні, корисні копалини, водойми України. Контрольна робота №5
Контрольна
робота № 5
«Природа України. Форми земної поверхні. Водойми. Корисні
копалини. Грунт »
1. Що таке горб:
а) узвишшя на поверхні рівнини;
б) велике заглиблення з крутими
схилами на поверхні Землі;
в) ділянки земної поверхні, що
дуже підняті над рівнинами.
2. Оберіть правильне твердження.
а) Корисні копалини — це все, що знаходиться в
землі;
б) корисні копалини — це природні багатства, які
люди добувають з глибин і поверхні землі;
в) корисні копалини — це все, що служить
людині.
3. До штучних водойм відносять:
а) водосховища;
б) ріка та озеро;
в) джерело;
г) канал та став;
д) море.
4. Підкресліть горючі (
паливні ) корисні копалини.
Кам’яне
вугілля, пісок, мідна руда, торф, нафта,
вапняк, природний газ, залізна руда, марганцева руда, кам’яна сіль, глина, буре
вугілля, олов’яна руда
5. Допишіть речення.
Річки несуть свої води у_____________
Місце, де починається річка, називається__________
Місце, де річка впадає у море, озеро або іншу
річку, називається _________________
Руслом називається
______________
6. Запишіть
властивості характерні для глини.
7. Запишіть все що ви знаєте про воду.
5. Я у світі
Тема. Культурна спадщина народу. Навчальний проект «Сім чудес України», «Визначні місця мого краю».
Повідомлення теми і мети уроку.
Я сподіваюся, що ми
дізнаємось багато нового, зуміємо разом здійснити подорож прекрасними куточками
країни. А якої, нам допоможе дізнатися гра.
Гра «Від А до Я»
У- уважні
К – кмітливі
Р – розумні
А – активні
Ї – інтелектуальні
Н – надійні
А – акуратні
-
Сьогодні
ми зануримося у культурну спадщину України.
Вивчення нового
матеріалу.
Культура – духовні і матеріальні надбання,
створені народом протягом всієї історії.
Спадщина – майно і цінності, які після закінчення життя людини
переходять у власність когось іншого.
Культурна
спадщина – це духовні і
матеріальні надбання, що передавались з покоління в покоління українським
народом.
Вправа «Асоціативний кущ».
-
Що
ви уявляєте, пригадуєте, коли чуєте слово культура?
Музика
Картини Книжки Архітектура
Пам’ятники Винаходи
Культурна
спадщина народу
Театри Кіно Музеї
Бібліотеки Народні звичаї Обряди
Традиції
-
А
тепер давайте ще раз назвемо, що належить до культурної спадщини?
1. Опрацювання
статті «Культурна спадщина народу».
-
Що
таке культурна спадщина?
-
Що
належить до культурної спадщини?
-
Де
зберігається культурна спадщина України?
-
Що
належить до культурної спадщини світу?
-
Які
архітектурні споруди України належать до світової культурної спадщини?
2. Заочна
екскурсія архітектурними пам’ятниками.
-
Розпочнемо
нашу екскурсію із Києво-Печерської Лаври.
·
Києво-Печерська Свято-Успенська Лавра стоїть на високих пагорбах правого берега Дніпра у місті
Києві. Це цілий комплекс церков і монастирів.
На території Лаври діють музеї українського народного
декоративного мистецтва, музей книги та книго-друкарства, музей театрального,
музичного та кіномистецтва, музей історичних коштовностей, а також сувенірні
магазини і виставкові зали.
·
Національний парк «Софіївка»
Одне з найгарніших місць нашої
країни – парк «Софіївка» - розташований в місті Умань Черкаської області, на
берегах річки Кам’янки.
Парк є пам’яткою світового
садово-паркового мистецтва. Відвідувачів вражають дивовижні пейзажі, екзотичні
рослини, античні скульптури, штучні водоспади і фонтани.
·
Національний заповідник «Софія Київська»
Софіївський
Собор – одна з небагатьох споруд, що збереглася з часів Київської Русі.
Розташований він у місті Києві. Шедевр мистецтва мозаїки – зображення Святої
Діви Марії, руки якої підняті у молитві.
Нині Собор є
національним музеєм.
·
Державний заповідник – острів Хортиця.
Найбільший
острів на Дніпрі – Хортиця розташований у межах міста Запоріжжя. Хортиця
прославилась на всю Україну завдяки запорозьким козакам, що колись тут мешкали.
Звідси вони здійснювали походи на турецькі фортеці та охороняли кордони нашої
країни.
·
Національний історико – архітектурний заповідник
«Кам’янець».
Кам’янець-Подільський – це старовинне місто – фортеця, відоме в усьому
світі. Знаходиться воно на берегах річки Смотрич. У сучасному місті створено
Національний історико-архітектурний заповідник «Кам’янець». Він зберігає в
архітектурній спадщині і назвах пам’ять про присутність у старому місті
вірменів, поляків, русинів, турків і татар.
·
Національний заповідник Херсонес Таврійський.
Херсонес Таврійський – таку назву носило місто, засноване
давньогрецькими колоністами більше ніж 2,5 тисячі років тому на південному
заході Криму. Нині його руїни є однією з визначних пам’яток Севастополя. В
кінці 14 ст. навала кочових племен знищила місто, а його руїни поховала земля.
І лише в 19 ст. розпочалися розкопки. Археологи звільнили з вікових нашарувань
землі будинки та вулиці, площі та храми стародавнього міста.
·
Державний історико-архітектурний заповідник «Хотинська
фортеця»
Хотинська
фортеця – одна з найкраще збережених фортець Європи 16 століття. Вона
розташована в місті Хотин Чернівецької області і стоїть на березі річки
Дністер.
Найвідомішою
подією, яка прославила фортецю у віках, стала Хотинська битва, під час якої
козацькі і польські війська які об’єдналися разом, зупинили багатотисячну армію
турецького султана Османа ІІ.
Сьогодні на
території Хотинської фортеці створено Державний історико - архітектурний
заповідник. Тут полюбляють проводити козацькі свята та знімати фільми.
-
То
які із семи чудес України ви запам’ятали? (Учні називають назви і
місцезнаходження)…
3. Ознайомлення
з творчістю українських художників.
-
Яких
відомих художників України ви знаєте?
-
Що
вони зображували на своїх картинах?
-
Звідки
родом М.Приймаченко?
-
У
картинах М. Приймаченко багато символічного.
-
Що
символізують буслики? ( Мир, щастя, добробут, народження дітей).
-
Деякі
люди, потрапивши в полон квітів, відчували на очах сльози. Це були щирі сльози
щастя і радості. До таких людей належить К.Білокур.
Найважливішими в її творчості є квіти
- «Очі землі, душа землі». Картини «Квіти за тином», «Богданівські
троянди», «Щастя» яскравіють різними барвами.
-
Сьогодні
ми побачили лише незначну часточку тієї незрівнянної краси, яку створила ця
незвичайна жінка.
Закріплення знань
1. Робота з підручником. с. 123-126
2. Робота в зошиті.
3. Відповіді на запитання.
-
Що
таке культура?
-
Що
таке спадщина?
-
Які
архітектурні пам’ятки України ви знаєте?
Ми з вами теж
повинні дбати про те, щоб культурна спадщина нашого народу збереглася і була
передана наступним поколінням.
Підготувати розповідь про пам’ятку
старовини нашого краю.
https://www.youtube.com/watch?v=CSwjFMhz-GA
Комментарии
Отправить комментарий