26 марта, пятница 4 класс
1. Математика
Тема. Ділення виду 45780 : 60 і 299 600 : 700. Задачі на рух
Гра «Уважний пішохід».
✵ Хто такий пішохід?
✵ Назвіть кращих «друзів» пішоходів.
✵ Де мешкає «зебра»?
✵ Як може представник ДПС покарати
пішохода за порушення правил?
✵ Чому не можна переходити вулицю на
жовтий сигнал світлофора?
✵ Чому не можна перебігати дорогу перед
транспортом, який рухається?
✵ 3 якого боку тротуару повинен ходити
пішохід?
✵ Чи можна читати книжку, коли переходиш
вулицю? А їсти?
✵ Хто повинен поступитися рухом на
пішохідному переході: пішохід чи автомобіль?
✵ Як дізнатися, куди повертатиме транспортний
засіб?
✵ 3 якого боку слід обходити автобус?
✵ Якщо поблизу немає машин, чи можна
переходити вулицю на червоне світло?
✵ Що слід робити, коли їде машина швидкої
допомоги із сиреною, а світло для пішоходів зелене?
✵ Чому перехрестя є небезпечним місцем?
Математичний диктант
1. Знайти різницю чисел: 820 і 380. |
|
2. Знайти суму чисел: 350 і 290. |
|
3. Знайти добуток чисел: 19 і 5. |
|
4. Знайти частку чисел: 91 і 7. |
|
5. Число 15 000 зменшити в 15 разів. |
|
6. Число 380 збільшити в 2 рази. |
|
7. Знайти периметр прямокутника зі сторонами: 11 м і 9 м. |
|
8. Записати формулу знаходження відстані. |
|
9. Знайти площу квадрата зі стороною 7 м. |
|
10. Обчислити: 320 : 80 ∙ 60 : 10 : 3. |
|
11. Перетворити: 93 км 9 м = [ ] м. |
|
12. Знайти 5/8 от 640. |
— Виписати числа (крім
іменованих чисел та запису формули) у порядку спадання.
1000; 760; 640; 440;
400; 95; 13; 8.
Варіант 2
— Виписати числа (крім
іменованих чисел та запису формули) у порядку зростання.
6; 12; 72; 300; 460;
520; 740; 1000.
Розгляньте приклади №
896 (с. 143).
— Згадайте способи
ділення трицифрового числа на двоцифрове число, на круглі десятки.
— Поясніть, як
знаходили частку чисел 299 600 і 700.
Опрацювання навчального матеріалу
1) Робота за
підручником (с. 142-143).
а) Письмове обчислення
прикладів № 897
б) Обчислення
прикладів № 893
в) Робота над задачею
№ 894
— Які компоненти
відомі?
3) Самостійне розв'язування задачі № 898
4) Розв'язування задачі з логічним навантаженням № 899
https://www.youtube.com/watch?v=T2aa_vVarvs
2. Українська мова
Тема. Відмінювання прикметників
https://www.youtube.com/watch?v=hmgW_qAcNyQ
-
Щоб
дізнатися тему нашого уроку давайте розгадаємо кросворд.
( Вписати
слова протилежні за значенням)
1.
Гострий- ( тупий)
2.
Білий
– (чорний)
3.
Важкий
-( легкий)
4.
Кислий
– ( солодкий)
5.
Світлий-
( темний)
6.
Велика-
( маленька)
7.
Рідкий-
( густий)
8.
Багатий-(
бідний)
9.
Холодний
– ( теплий)
10.
Повільний
– ( швидкий)
-
Хто
вже здогадався яку частину мови будемо
повторювати?( ПРИКМЕТНИК)
- Прикметник
–це ……….
- Рід
прикметників визначається ………..
- Як
розрізнити Д. в. та М. в.?
Записати словосполучення, визначити рід, число, відмінок.
З морський
берег, на синя хвиля, під старі дерева.
Творча робота. (Вставити за
змістом прикметники. Визначити відмінки.)
Іду милуюсь красою ……
лісу. Скрізь лежить ….. сніг.
Мовчки дрімає …. дуб.
Стоїть у задумі …..
берізка. Святково погойдує розкішним гіллям …. ялинка.
Гра « Хитрі питання»
- Якою косою
не можна косити? ( Дівочою)
- Які ключі до
неба добираються? (Журавлині)
-Який рік
тягнеться один рік? (Новий рік)
- Якого
каміння немає в морі? (Сухого)
- Який вузол
не можна розв’язати?
( Залізничний, морський)
- До якої
частини мові відносяться слова-відгадки? Доведіть.
Домашнє
завдання (диференційовано на вибір)
І в. Скласти
текст-опис тварини.
ІІ в. З
художнього тексту виписати 5 словосполучень
«прикметник+ іменник», вказати рід, число, відмінок.
ІІІ в .Провідміняти
словосполучення: зимова казка, могутнє дерево
3. Трудове навчання
Тема. Об’ємна аплікація з тканини та ґудзиків.
Виготовлення м’якої іграшки.https://www.youtube.com/watch?v=3LqOCvmtVMo
Вивчаючи будь-який вид мистецтва, нам завжди цікаво
дізнатися де вперше воно зʼявилося ,
наскільки великими були досягнення людства саме у цьому виді рукоділля. Вам
було задано випереджувальне завдання : відшукати таку інформацію.
Історія іграшки —
це історія часу, історія техніки, історія досягнень. Це дорослий світ у
мініатюрі. Перші
іграшки почали робити ще первісні люди. Тоді вони мали вигляд кам'яних, глиняних або металевих фігурок, які виготовлялися з художньою і
релігійною метою. В Україні були знайдені
фігурки людини і коня, виконані з глини, які датуються
4-3 тисячоліттям до нашої ери. У 16 столітті виникло ремесло з виготовлення ляльок на
замовлення. М¢яка іграшка – сама нова із всіх іграшок,
їй трохи більше 100 років. Перші м¢які іграшки з’явились
на початку двадцятого століття в Німеччині.
- На
вашу думку, іграшки люблять тільки діти чи, можливо, і дорослі?... Чи завжди ви
маєте змогу придбати іграшку, яка вам дуже сподобалася?...
- Так, діти, не завжди. Бо, як правило, іграшки
коштують недешево. Але є вірний вихід – навчитися виготовляти іграшки
самостійно. Тому, опрацювавши тему «Технологія виготовлення мʼякої іграшки» ви
зможете створювати їх практично безкоштовно. А скажіть, будь ласка, навіщо нам ці знання і
вміння, адже ви підростаєте і поступово надаєте перевагу іншим розвагам? …Так іграшка – це
і гарний сувенір, і гарний подарунок, і елемент оздоблення інтерʼєру кімнати, і
забава для менших братиків і сестричок. Дорослі
також дарують один одному іграшки, часто авторські.
М`яка іграшка – дитяча іграшка з хутра чи будь-якої іншої тканини, з
середини наповнена будь-яким матеріалом (ватою, паралоном, синтепоном). Мʼякі іграшки
поділяються на пласкі і обʼємні.
Пласка іграшка складається з двох однакових
деталей – на одній деталі («перід») вишиваємо очі, ротик і носик, другу називаємо «спинкою».
Об’ємна м’яка
іграшка більш складна у виконанні, бо складається з багатьох об’ємних частин;
але така іграшка більш точно відтворює
фігуру людини чи тварини, частини тіла іграшки можуть бути рухомими. Об’ємну
іграшку можна розглядати з усіх сторін.
Послідовність виготовлення м¢якої іграшки:
1.
Виготовлення викрійки (шаблона).
2.
Розкрій деталей іграшки.
3.
З`єднання деталей іграшки.
4.
Остаточна обробка іграшки.
Практична робота «Технологія виготовлення пласкої
іграшки».
- Сьогодні
ми з вами виготовляємо найпростішу пласку м¢яку іграшку, до
якої ми на минулому уроці викроїли деталі.
Перед тим як приступити до
практичної роботи ми повинні пригадати правила безпечної праці і санітарно-гігієнічні
вимоги під час виконання ручних швейних робіт.
Запитання:
1. Як треба
сидіти при шитті і вишиванні?
Сидіти прямо,не сутулячись,спираючись на спинку
стільця .
2. З якого боку
повинно падати світло?
Під час
вишивання правою рукою світло повинно падати зліва на робоче місце.
3. Через який час потрібно робити перерву? Для чого?
Через
кожну годину вишивання чи шиття необхідно робити відпочинок для очей на 5-10
хвилин.
4.
Як мають виглядати якісні голки та булавки?
Гострі,
рівні, неіржаві.
5.
Де можна зберігати голки та шпильки?
У гольниці, в подушечці для
голок, на магніті; категорично забороняється у маленьких мяких іграшках.
6. Що не можна робити з голкою?
Не підносити голку близько до
обличчя,не залишати голку без нитки, не вколювати її в одяг, меблі штори і т. д
7.
Як правильно зберігати ножиці під час роботи?
Із зімкнутими лезами, кільцями до
себе, справа (зліва для шульги) на відстані від краю стола, щоб випадково не
впали.
8.
Як правильно передавати ножиці? Продемонструйте.
Кільцями вперед, тримаючи пальцями
за зімкнуті леза.
9.
Як відміряти оптимальну довжину нитки для ручного шиття?Продемонструйте. Тримаючи двома пальцями за кінчик, обвести
нитку кругом ліктя знову до пальців.
10.
На якій відстані від очей слід тримати виріб, виконуючи роботу?
25-30 см.
11.
Чого
дотримуватись на робочому столі?
На
робочому столі слід дотримуватись чистоти і порядку.
4. Образотворче мистецтво
Тема. Архітектурні пам ятки рідного краю. Виконання зображення архітектурної пам ятки свого рідного краю.
https://www.youtube.com/watch?v=WRhgLWcRov4
Щоб бути справжнім патріотом свого краю,
потрібно не тільки любити, а й знати його історію, природу. Сьогодні ми з вами
здійснимо уявну подорож Україною, ознайомимося з найцікавішими місцинами цього
чудового краю. Ви дізнаєтеся про її рідкісні рослини та тварини, красу і
цінність її заповідних місць.
— Сьогодні ми спробуємо поєднати такі види
образотворчого мистецтва, як архітектура і графіка, навчимося передавати
силуетом форми храмів, відчуємо красу і неповторність культурної спадщини
нашого народу.
Пропоную провести заняття у формі
віртуальної екскурсії, на якій ознайомимось із пам’ятками архітектури, замками
та храмами рідного краю.
Я хочу, щоб ви подорожували з гарним
настроєм. Посміхаймося одне одному і вирушаймо в мандрівку рідним краєм.
— Який вид мистецтва називається
«архітектурою»? (Архітектуру називають також кам’яним літописом, або музикою,
яка застигла в камені.)
— Поміркуємо, чому.
(Демонстрація ілюстрацій чи фотографій
міста Києва).
— Чим вражає вас це місто? (Церкви з
золотими вежами і хрестами, високі будинки, багато зелені, магістралі, парки,
пам'ятники.)
— А чого особливо багато? (Церков.)
Так. Ось Києво-Печерська лавра, Софійський
собор, Свято-Володимирський собор, Михайлівський собор, Видубицький монастир.
Ці архітектурні споруди побудовано в минулих століттях. Про що це свідчить? (Що
наші пращури шанували Христову віру, тому й будували такі великі й красиві
храми.)
Ці прекрасні споруди є національними
святинями, своєрідним літописом часів Київської Русі, увічненням славної
історії українського народу.
Назвіть храми, які є в нашому місті.
Практична робота.
Спочатку визначте композицію, яку будете
зображувати. Розмістіть формат у певне положення (вертикальне чи горизонтальне).
Намітьте загальну форму будинків, кущів, дерев, гір. Не забувайте про закони
перспективи. Пізніше промалюйте деталі та розфарбуйте. Використовуйте теплі
гами кольорів.
— Чи цікаво було працювати над цією темою?
— Що нового ви дізнались сьогодні на уроці?
— Яка інформація вам найбільш
запам’яталась?
5. Основи здоров’я
Тема. Дорожньо-транспортні пригоди (ДТП).
https://www.youtube.com/watch?v=9XqVb8m_3vU
Повторення вивченого.
Тест «Як я знаю Правила дорожнього руху»
1) Сигнали світлофора бувають...
а) зеленого і синього кольорів;
б) червоного, чорного і блакитного кольорів;
в) зеленого, жовтого і червоного кольорів.
2) Якщо на перехресті одночасно працює і світлофор,
і регулювальник, то слід керуватися сигналами...
а) світлофора;
б) регулювальника;
в) світлофора і дорожніх знаків.
3) У разі відсутності пішохідних переходів проїзну
частину можна переходити...
а) де завгодно;
б) на перехрестях;
в) на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч.
4) На перехрестях рух регулюють...
а) чергові;
б) світлофори або регулювальники;
в) пішоходи.
5) Перехрестя, де відсутні світлофори й
регулювальники, називають...
а) регульованим;
б) нерегульованим;
в) некерованим.
6) Переходячи майдан, слід керуватися...
а) правилами для учнів;
б) правилами переходу проїзної частини дороги;
в) правилами для велосипедистів.
- Сьогодні на уроці ми говоритимемо про
дорожньо-транспортні пригоди (ДТП). Ви дізнаєтеся, що таке ДТП, з яких причин
вони виникають тощо.
1. Словникова робота Дорожньо-транспортна пригода
(ДТП) - подія, що сталася під час руху транспортного засобу, унаслідок
якої поранено або загинули люди чи завдано матеріальних збитків.
- З кожним роком на дорогах зростає кількість
транспортних засобів. Транспорт пересувається дуже швидко, і тому ситуація на
дорогах змінюється блискавично. Ось чому під час переходу проїзної частини
дороги треба весь час спостерігати за нею, транспортом, бути зосередженими,
уважними й обережними, щоб самим не стати винуватцями ДТП.
Адже досить часто аварії виникають з вини пішоходів,
які порушують Правила дорожнього руху: перебігають дорогу безпосередньо перед
транспортом, що стоїть або наближається, раптово виходять або вибігають на
проїзну частину, переходять її в недозволених місцях або там, де вона погано
проглядається в обидва боки, переходять на червоний сигнал світлофора,
зупиняються на середині дороги, щоб перейти на інший бік, відволікаються,
розмовляють і поводяться легковажно. Пішоходи часто потрапляють під колеса
машин через те, що не можуть передбачити небезпеку.
Більшість нещасних випадків трапляється з пішоходами
саме тоді, коли вони біжать, поспішають, хвилюються і не бачать нічого навколо
себе. Так, наприклад, пішохід побачив, що зупинився потрібний йому автобус на
протилежному боці дороги. Він, намагаючись встигнути, стрімголов мчить до
нього, не звертаючи уваги на автомобілі, що рухаються, тим самим заважає руху
транспорту і створює небезпечну ситуацію, яка може спричинити ДТП.
Пішоходам слід дотримуватись Правил дорожнього руху
- тоді ризик дорожньо-транспортних пригод значно зменшиться.
Пішоходам забороняється
·
Виходити на проїзну частину, не
впевнившись у відсутності небезпеки для себе та інших учасників руху.
·
Раптово виходити, вибігати на проїзну
частину, у тому числі на пішохідний перехід.
·
Переходити проїзну частину поза
пішохідним переходом, якщо є розділювальна смуга або дорога має чотири і більше
смуг для руху в обох напрямках. А також у місцях, і де встановлено огородження.
·
Затримуватися і зупинятися на проїзній
частині, якщо це не пов’язано із забезпеченням безпеки дорожнього руху.
- Крім порушення Правил дорожнього руху пішоходами,
причинами ДТП можуть бути: порушення правил дорожнього руху водіями;
незадовільний стан проїзної частини дороги; несправність транспортних засобів;
хворобливий стан водія; неправильне закріплення вантажу на транспортному засобі
та ін.
ДТП можуть бути у вигляді зіткнення двох і більше
автомобілів; наїзду автомобіля на перешкоду (стовп, огорожу, дерево тощо);
наїзду автомобіля на пішохода, велосипедиста (автомобіль наїхав на
велосипедиста або він сам наштовхнувся на транспортний засіб, що рухається)
тощо.
Якщо пішохід причетний до дорожньо-транспортної
пригоди, то він повинен надати посильну допомогу потерпілим, записати прізвища
й адреси очевидців, повідомити відповідний орган чи підрозділ міліції про
пригоду, необхідні дані про себе і перебувати на місці до прибуття працівників
міліції.
Робота за підручником на с. 126.
· Опрацювання
тексту Олексія Дорохова «Аварія» (завдання 1).
· Відповіді
на запитання 2-4.
· Гра «Так
чи ні?».
2. Робота в зошиті на с. 48, 49.
· Відгадування
загадок і запис відповідей (завдання 1).
· Обговорення
і виконання завдань 2, 3 з подальшою перевіркою.
3. Опрацювання загадок.
1) Є великий, є малий,
З вантажами, легковий.
По дорогах поспішає,
У собі людей катає. (Автомобіль).
Наталя Гуркіна
2) Я така довга, що кінця не маю. (Дорога).
3) Не автобус і не віз,
Маю четверо коліс,
Вік з дорогою дружу,
Все по ній кудись біжу. (Автомобіль).
4) Два брати попереду біжать,
А два позаду наздоганяють. (Колеса).
5) Має троє він очей, доброзичливець оцей.
Є чимало в нього справ, і не любить він роззяв.
Лиш моргне червоним оком - не ступіть вперед ні
кроку.
Бачить оком тим здалеку він всіляку небезпеку.
Жовтим оком він моргне - попереджати вас почне.
А зелений колір в нього відкриває всім дорогу.
Він в пригоді завжди стане, хто на нього лиш
погляне. (Світлофор).
4. Робота з літературними творами.
ДОРОЖНЯ ПРИГОДА
Дві хмаринки необачно
не вписались в поворот
і пошкодили серйозно
бампер, крила і капот.
Перевищували швидкість
безрозсудні водії,
і посвідчення водійське
не отримали в ДАІ.
Грізний грім - патруль дорожній –
на пригоду поспішив,
штраф порушницям серйозний
гучно він оголосив:
- За таку страшну провину,
що призводить до біди,
слід негайно у долину
злити десять тонн води.
Леся Вознюк
- Про що цей вірш?
- Чому сталася «дорожня пригода»?
- Що було пошкоджено?
- Хто прибув на місце пригоди?
- Який висновок можна зробити?
· Обговорення уривків вірша Грицька Бойка
«Ґава-роззява».
6. Обговорення ситуацій.
1) Ігор побачив однокласника Сергійка на
протилежному боці дороги і покликав його. Сергійко, не роздумуючи, побіг до
нього через дорогу.
- Хто і яких помилок припустився? А як би вчинили ви
на місці Сергійка?
2) Діти, рухаючись тротуаром, кидали м’яча один
одному. Один з них не зловив м’яча, і він викотився на дорогу. Хлопець швидко
кинувся за м’ячем.
- Хто і яких помилок припустився? Як би вчинили ви?
3) Мати із сином зустріла дорогою свою знайому з
дитиною, і жінки почали розмовляти, не звертаючи уваги на своїх дітей. Раптово
на проїзну частину вибігло цуценя, діти кинулися за ним.
- Хто і яких помилок припустився? А як би вчинили ви
на місці дітей?
4) Учень вийшов з дому і рухається тротуаром. Не
оглянувши проїзну частину, починає переходити її навскіс.
- Що він зробив неправильно? Як йому слід було
вчинити?
5) Вийшовши зі школи, учні дійшли до переходу і
почали переходити дорогу, продовжуючи розмову і не звертаючи уваги на сигнал
світлофора.
- Яких помилок вони припустилися? А як би вчинили
ви?
6) Діти бавляться поблизу дороги і, захоплені грою,
вибігають на проїзну частину.
- Яких помилок вони припустилися?
Підсумок уроку.
- Що таке дорожньо-транспортна пригода?
- З яких причин виникають
ДТП?
- Як слід поводитися під час переходу дороги, щоб не
спричинити ДТП?
- Чи були ви свідками ДТП? Якщо «так», розкажіть про
це.
Комментарии
Отправить комментарий