13 апреля вторник 4 класс

 Українська мова

Тема. Відмінювання особових займенників.

https://www.youtube.com/watch?v=rKjEeWIVNW4

Вправа 243 

— Назвіть використані автором займенники. Поясніть їхню роль у тексті. 

— Прочитайте продовження тексту, назвіть займенники. 

2. Робота над прислів’ями 

— Прочитайте, поясніть зміст. Підкресліть займенники. 

1) Дерево живе, хоча з нього й осипається листя. 2) Час не віл, його не налигаєш. 3) Ото, мамо, хвалять нас: чи ви мене, чи я вас. 4) Шануй сам себе, шануватимуть і люди тебе. 5) Хай робота тебе боїться, а не ти її. 

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як займенники змінюються за відмінками. 

1. Робота за підручником (с. 125–128) 

Вправи 244–249 

— Замість пропусків поставте у потрібних відмінках особові займенники, названі на початку ряду. 

             До ... прийшов товариш.                                        У... дружній клас. 

Я                   Тато купив ... книжку.                     Ми        З ... весело працювати. 

                  Старший брат пишається...                        Усім ... подобаються рухливі ігри. 

                          Сьогодні ... похвалили. 

Диктант-«мовчанка» 

2-га особа однини  Прийшов до (він) 

3-тя особа однина ж. р.  Згадувати (я) 

1-ша особа множини  Спілкуватися з (ми) 

Перевірка диктанту 

Ти, вона, ми, прийшов до нього, згадувати мене, спілкуватися зі мною. 

— Спишіть словосполучення, змінюючи займенники за змістом. Укажіть відмінок займенників. 

дивився (на кого?)  Я  вибачився (перед ким?)  МИ 

розмовляв (з ким?)  Я  сміявся (з кого?)  МИ 

Робота над деформованими реченнями 

Очі, були, у, великі, нього, сині, очі. 

(У нього були великі сині очі.) 

— Як ви написали словосполучення у нього? Чому? 

— Визначте особу, число, відмінок цього слова. (3-тя ос. одн., Р. в.) 

Висновок. В особових займенниках можна визначити особу, в деяких — рід, число, відмінок. 

Поетична хвилинка 

— Виділити займенник із тексту, вказавши його особу, число, відмінок. 

- Сад мовчить і тихо мріє, 

Він проспить зимові дні. 

Л. Первомайський 

- Я встаю раненько влітку. 

Стільки ж бо тоді краси! 

М. Познанська 

Самостійна робота 

— Прочитайте, поясніть зміст. Визначте рід, число, відмінок займенників. 

1) Йому, як з гуски вода. 2) Їй кажеш «ячмінь», а вона каже «гречка». 3) Сорочка мені ближче, ніж каптан. 

— Що нового дізналися на уроці? 

— Що таке займенник? 

— Назвіть займенники 1-ї, 2-ї, 3-ї особи. 

— Складіть кілька речень із займенниками. 


Математика

Тема. Множення трицифрових чисел на двоцифрові. За­дачі 

на знаходження числа за двома різницями

Усні обчислення.

а) Гра «Ніч і день».

Знайдіть https://subject.com.ua/lesson/mathematics/4klas_3/4klas_3.files/image341.png від 21000 (6000); одержаний результат зменшіть у 100 разів (60); знайдіть  одержаного числа (45); зменшіть одержаний результат у 9 разів (5).

Знайдіть https://subject.com.ua/lesson/mathematics/4klas_3/4klas_3.files/image018.png від 320 (80); https://subject.com.ua/lesson/mathematics/4klas_3/4klas_3.files/image355.png від одержаного результату (16);  від останнього результату (12).

Знайдіть число, якщо  його дорівнює 2; знайдіть число, якщо  його дорівнює одержаному результату; знайдіть число, якщо https://subject.com.ua/lesson/mathematics/4klas_3/4klas_3.files/image028.png його дорівнює останньому результату. (6, 18, 36)

б) Город має форму квадрата, сторони якого 20 м. https://subject.com.ua/lesson/mathematics/4klas_3/4klas_3.files/image100.png площі займають полуниці, а решту - картопля. Яку площу займає картопля? (360 м2)

2. Завдання.

а) Знайти добуток, використовуючи правило множення числа на суму і записуючи числа в рядок:

б) Виконати множення письмово.

47 ∙ 48; 26 ∙ 42 (2256; 1092)

в) Знайти площу прямокутника, довжина якого 58 м, ширина — 29 м. (1682м2)

3. Картки.

№ 1

1) Виконай множення письмово.

69 ∙ 42; 57 ∙ 38 (2898; 2166).

2) Знайди площу прямокутника, довжина якого 56 м, ширина — 28 м. (1568м2)

№ 2

1) Виконай множення письмово.

78 ∙ 36; 54 ∙ 39 (2808; 2106).

2) Знайди площу прямокутника, довжина якого 65 м. ширина 29 м. (1885 м2)

II. Вивчення нового матеріалу.

 Пояснення:

— Множники розмішуємо так, щоб остання цифра множника була під останньою цифрою множеного. Число 538 спочатку множимо на 7 одиниць, одержимо перший неповний добуток 3766, остання цифра якого підписана під одиницями.

При множенні 538 на 3 десятки цифри починаємо записувати під десятками. 1614 другий неповний добуток.

Далі знаходимо суму знайдених неповних добутків. Одержуємо добуток 19906.

2. Первинне закріплення вивченого.

а) Пояснення ходу обчислення добутку (за № 929).

б) Виконання завдання № 930.

 (Результати обчислень: 43 428; 53 868; 16 560; 15 200.)

III. Розвиток математичних знань.

1. Робота над задачами,

а) Задача № 931.

 (Відповідь: 21 т.)

б) Задача № 932.

 

Маса 1 ящика

Кількість ящиків

Загальна маса

Печиво

30

однакова

Цукерки

12 кг

25

Бесіда.

— Чи можемо ми відразу дізнатися про масу 1 ящика з печивом? (Ні, бо ми не знаємо масу усіх ящиків з печивом.) А що сказано про масу усіх ящиків з печивом? (Вона така сама, як і маса всіх ящиків з цукерками.) Чи можемо ми дізнатися масу всіх ящиків з цукерками? (Так, бо нам відома маса 1 ящика з цукерками і кількість таких ящиків.) То про що дізнаємося в першій дії? (Яка загальна маса цукерок, а отже, і печива.) А що можна знайти у другій дії? (Масу 1 ящика печива.)

Задачу учні записують в зошитах самостійно. Вчитель звертає увагу на оформлення записів і пояснення. (Відповідь: 10 кг.)

в) Задача № 928.

(Відповідь: 195 г.)


Літературне читання (українське)

Тема. О. Буцень. Неприємна пригода

https://www.youtube.com/watch?v=43V8fl-AHto

Робота над оповіданням Олега Буценя «Пустощі»

 - Який епізод оповідання вас вразив найбільше? Чому?

-  Яким автор змальовує хлопчика на початку оповідання?

- Чи можна стверджувати, що Михась ставився до сусідки дуже погано?

 - Коли хлопчик змінив своє ставлення до Наталі Федорівни? Чому?

 - Над чим змушує замислитися цей твір?

 - Подумайте, як змінювався образ Михася протягом оповідання?

-Яка основна думка оповідання?

«Той, що творить добро, творить саме життя».

Вибіркове читання:

  а)  як Михась перший раз зайшов до бабусі;

  б)   як Михась відчинив двері, а там нікого не було.     

Установи послідовність тексту.

__4__  Розповідь бабусі про онука.

__1__  Похід до магазину.

__7__ «Зустріч» з Костиком.

__3_  _Пошуки фотографії.

_  2___Покупка для бабусі.

__6_   Лист від онука.

__5__ Колекція марок.




Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Литература. 8 класс 11.01

8 класс 15.04 четверг