13 апреля вторник 4 класс
Українська мова
Тема. Відмінювання особових займенників.
https://www.youtube.com/watch?v=rKjEeWIVNW4
Вправа
243
—
Назвіть використані автором займенники. Поясніть їхню роль у тексті.
—
Прочитайте продовження тексту, назвіть займенники.
2.
Робота над прислів’ями
—
Прочитайте, поясніть зміст. Підкресліть займенники.
1)
Дерево живе, хоча з нього й осипається листя. 2) Час не віл, його не налигаєш.
3) Ото, мамо, хвалять нас: чи ви мене, чи я вас. 4) Шануй сам себе,
шануватимуть і люди тебе. 5) Хай робота тебе боїться, а не ти її.
—
Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як займенники змінюються за відмінками.
1.
Робота за підручником (с. 125–128)
Вправи
244–249
—
Замість пропусків поставте у потрібних відмінках особові займенники, названі на
початку ряду.
До ... прийшов товариш.
У... дружній
клас.
Я
Тато купив ...
книжку.
Ми З ... весело працювати.
Старший брат пишається...
Усім ... подобаються рухливі ігри.
Сьогодні ... похвалили.
Диктант-«мовчанка»
2-га
особа однини Прийшов до (він)
3-тя
особа однина ж. р. Згадувати (я)
1-ша
особа множини Спілкуватися з (ми)
Перевірка
диктанту
Ти,
вона, ми, прийшов до нього, згадувати мене, спілкуватися зі мною.
—
Спишіть словосполучення, змінюючи займенники за змістом. Укажіть відмінок
займенників.
дивився
(на кого?) Я вибачився (перед ким?) МИ
розмовляв
(з ким?) Я сміявся (з кого?) МИ
Робота над
деформованими реченнями
Очі,
були, у, великі, нього, сині, очі.
(У
нього були великі сині очі.)
— Як
ви написали словосполучення у нього? Чому?
—
Визначте особу, число, відмінок цього слова. (3-тя ос. одн., Р. в.)
Висновок.
В особових займенниках можна визначити особу, в деяких — рід, число,
відмінок.
Поетична
хвилинка
—
Виділити займенник із тексту, вказавши його особу, число, відмінок.
-
Сад мовчить і тихо мріє,
Він
проспить зимові дні.
Л.
Первомайський
-
Я встаю раненько влітку.
Стільки
ж бо тоді краси!
М.
Познанська
Самостійна
робота
—
Прочитайте, поясніть зміст. Визначте рід, число, відмінок займенників.
1)
Йому, як з гуски вода. 2) Їй кажеш «ячмінь», а вона каже «гречка». 3) Сорочка
мені ближче, ніж каптан.
—
Що нового дізналися на уроці?
—
Що таке займенник?
—
Назвіть займенники 1-ї, 2-ї, 3-ї особи.
—
Складіть кілька речень із займенниками.
Математика
Тема. Множення трицифрових чисел на двоцифрові. Задачі
на знаходження числа за двома різницями
Усні обчислення.
а) Гра «Ніч і день».
Знайдіть від 21000 (6000); одержаний
результат зменшіть у 100 разів (60); знайдіть одержаного числа (45);
зменшіть одержаний результат у 9 разів (5).
Знайдіть від 320 (80);
від одержаного результату
(16); від останнього результату (12).
Знайдіть число, якщо його дорівнює 2; знайдіть число,
якщо його дорівнює одержаному результату; знайдіть число, якщо його дорівнює останньому
результату. (6, 18, 36)
б) Город має форму квадрата, сторони якого 20 м. площі займають полуниці, а
решту - картопля. Яку площу займає картопля? (360 м2)
2. Завдання.
а) Знайти добуток, використовуючи правило множення числа на суму і
записуючи числа в рядок:
б) Виконати множення письмово.
47 ∙ 48; 26 ∙ 42 (2256; 1092)
в) Знайти площу прямокутника, довжина якого 58 м, ширина — 29 м. (1682м2)
3. Картки.
№ 1
1) Виконай множення письмово.
69 ∙ 42; 57 ∙ 38 (2898; 2166).
2) Знайди площу прямокутника, довжина якого 56 м, ширина — 28 м. (1568м2)
№ 2
1) Виконай множення письмово.
78 ∙ 36; 54 ∙ 39 (2808; 2106).
2) Знайди площу прямокутника, довжина якого 65 м. ширина 29 м. (1885 м2)
II. Вивчення нового матеріалу.
Пояснення:
— Множники розмішуємо так, щоб остання цифра множника була під останньою
цифрою множеного. Число 538 спочатку множимо на 7 одиниць, одержимо перший
неповний добуток 3766, остання цифра якого підписана під одиницями.
При множенні 538 на 3 десятки цифри починаємо записувати під десятками.
1614 другий неповний добуток.
Далі знаходимо суму знайдених неповних добутків. Одержуємо добуток 19906.
2. Первинне закріплення вивченого.
а) Пояснення ходу обчислення добутку (за № 929).
б) Виконання завдання № 930.
(Результати обчислень: 43 428; 53
868; 16 560; 15 200.)
III. Розвиток математичних знань.
1. Робота над задачами,
а) Задача № 931.
(Відповідь: 21 т.)
б) Задача № 932.
Маса 1 ящика |
Кількість ящиків |
Загальна маса |
|
Печиво |
30 |
однакова |
|
Цукерки |
12 кг |
25 |
Бесіда.
— Чи можемо ми відразу дізнатися про масу 1 ящика з печивом? (Ні, бо ми не
знаємо масу усіх ящиків з печивом.) А що сказано про масу усіх ящиків з
печивом? (Вона така сама, як і маса всіх ящиків з цукерками.) Чи можемо ми
дізнатися масу всіх ящиків з цукерками? (Так, бо нам відома маса 1 ящика з
цукерками і кількість таких ящиків.) То про що дізнаємося в першій дії? (Яка
загальна маса цукерок, а отже, і печива.) А що можна знайти у другій дії? (Масу
1 ящика печива.)
Задачу учні записують в зошитах самостійно. Вчитель звертає увагу на
оформлення записів і пояснення. (Відповідь: 10 кг.)
в) Задача № 928.
(Відповідь: 195 г.)
Літературне читання (українське)
Тема. О. Буцень. Неприємна пригода
https://www.youtube.com/watch?v=43V8fl-AHto
Робота над оповіданням Олега Буценя «Пустощі»
- Який епізод оповідання вас вразив найбільше?
Чому?
-
Яким автор змальовує хлопчика на початку оповідання?
- Чи можна стверджувати, що
Михась ставився до сусідки дуже погано?
- Коли хлопчик змінив своє ставлення до Наталі
Федорівни? Чому?
- Над чим змушує замислитися цей твір?
- Подумайте, як змінювався образ Михася
протягом оповідання?
-Яка основна думка оповідання?
«Той, що творить добро, творить саме життя».
Вибіркове читання:
а) як Михась перший раз зайшов до
бабусі;
б) як Михась відчинив двері, а
там нікого не було.
Установи послідовність тексту.
__4__ Розповідь бабусі про онука.
__1__ Похід до магазину.
__7__ «Зустріч» з Костиком.
__3_ _Пошуки фотографії.
_
2___Покупка для бабусі.
__6_ Лист від онука.
__5__ Колекція марок.
Комментарии
Отправить комментарий