14 апреля среда 4 класс

 1. Російська мова

Тема. Наречия, близкие и противоположные по смыслу.

 Закрепление изученного о наречии.

https://www.youtube.com/watch?v=FJJjoG4nLVs

Итак, сейчас пришел черед

Сыграть в игру «наоборот»:

Слова в игре мы подбираем,

Наречиями их мы называем.

Я скажу вам слово «тише»,

Вы в ответ мне - …(громче).

Скажу я слово «далеко»,

А ты ответишь: (близко),

Скажу я слово: «высоко»,

А ты ответишь: (низко).

Скажу я слово «рано»,

А ты ответишь: (поздно).

-Назовите наречия.

Что можно сказать о парах слов?

- Продолжите ряд наречий – антонимов.

Налево – направо, снизу – сверху, слева - справа, вниз – вверх

Сегодня на уроке мы продолжим знакомство с очень интересной частью речи, которая делает нашу речь более яркой, образной, конкретной, точной.

- О какой части речи говорится?

Упражнение « Дешифровальщик».

н е ч е а и р

Задания

1 Замените «крылатые» выражения наречиями – синонимами.

Идти черепашьим шагом (медленно),

кот наплакал,

как по маслу,

ни свет ни заря,

рукой подать,

яблоку негде упасть,

во весь дух.

2 Соедините пары слов, в которых наречия – антонимы.

Мягко стелет - то пусто.

Сначала думай - говорить порознь.

То густо - да жестко спать.

Петь хорошо вместе - потом говори.

Сперва аз да буки - - а потом науки.

3 Вставь пропущенные наречия в пословицы.

Больше думай - … говори.

В мороз заснуть легко, проснуться … .

Говорит…, а делает черно.

Поздно встаешь, … делаешь.

4 Подберите синонимы к наречиям.

Мелко, внезапно, тихо, близко, тяжело, срочно, свободно, спокойно.

Вывод: Употребление синонимов и антонимов делают речь ярче, выразительнее. Наречия – синонимы используются для предупреждения ненужных повторений, для точной передачи мыслей и чувств, наречия - антонимы используются для краткости в передаче мыслей, для противопоставления. 


2. Математика

Тема. Множення багатоцифрових чисел на двоцифрові. 

Задачі на знаходження числа за двома різницями

Усні обчислення.

7 кг : 2 (3500 г); 10 дм : 4 (25 см); 2 м : 5 см (40); 1 год : 5 (12хв).

Маса  кавуна становить 3 кг. Яка маса  кавуна? (1800 г)

Картка № 1

1) Прочитай задачу № 935.

2) Розв'яжи її діями з поясненням.

3) Обчисли письмово.

 

Картка № 2

1) Прочитай задачу № 935.

2) Розв'яжи її діями з поясненням.

Вказівка. В першій дії дізнайся, на скільки кілометрів менше пролетів перший вертоліт від другого.

3) Обчисли письмово.

Картка № 3

1) Прочитай задачу № 935.

2) Розв'яжи задачу діями з поясненням за планом.

1) На скільки кілометрів менше пролетів перший вертоліт, ніж другий?

2) Яка швидкість вертольотів?

3) Скільки годин був у польоті перший вертоліт?

4) Скільки годин був у польоті другий вертоліт?

(Відповідь: 3 год, 5 год.)

3) Обчисли письмово

1. Пояснення множення багатоцифрових чисел на двоцифрові.

Розгляньте  записи в таблиці, пояснiть обчислення, вставте пропущені числа.

2. Первинне закріплення за № 936.

3. Виконання завдання № 937.

Два добутки знаходять колективно (з коментуванням біля дошки), решту — самостійно (з подальшою перевіркою).

(Результати обчислення: 787 320; 113 616; 714 850; 144339.)

Фізкультхвилинка.

 Розвиток математичних знань.

1. Складання і розв'язування рівнянь (№ 938).

Учні з високим і достатнім рівнем знань виконують завдання самостійно, решта працюють під керівництвом учителя.

(Відповідь: х = 19044; х = 924.)

2. Складання виразів і знаходження їх значень (№ 939).

 

У два райони відправили 10 000 підручників. В один район — 200 пачок, а в другий — 300 пачок. Скільки підручників відправили в кожен район окремо? (Відповідь: 4000 підручників; 6000 підручниківдо обіду 37 ящиків яблук, а після обіду — 23 таких ящики. Після обіду продали на 168 кг яблук менше, ніж до обіду. Скільки кілограмів яблук продали до обіду і після обіду?

(Відповідь: до обіду продали 444 кг, а після обіду — 276 кг яблук.

                                                                                                                                                                         3. Літературне читання (російське)

Тема. Шлыгин А. И. «Земля в полёте»

1. Стихотворение "Земля в полёте" написал ...

А) А.Барто

Б) А.И.Шлыгин

В) Л.Л.Яхнин

 Г) Л.Н.Толстой

 2. Стихотворение посвящено...

А) А.Барто

Б) сыну поэта

В) всем детям

Г) школьникам

 3. Какое имя мальчика упоминается в стихотворении?

А) Толька

Б) Санька

В) Валерка

Г) Петька

 4. Над чем размышлял герой стихотворения?

А) Огонь горит - и я горю...

Б) Лодка плывёт - и я плыву...

В) Солнце светит, а я загораю...

Г) Земля летит - и я лечу...

5. Что нужно было найти мальчику на карте?

А) остров Крит

Б) остров Гренландия

В) остров Мадагаскар

Г) Украину

 6. Согласны вы с убеждением героя стихотворения?

Летит и кружится Земля

И вместе с ней лечу и я!

Да, всё вокруг нас летает

А) нет,мы не можем ощущать вращение Земли

Б) Да, но летают только люди , а не предметы

В) Только Земля вращается по своей оси и летит по орбите

7. Когда летал Валерка?

А) Всегда

Б) Только на уроках

В) Только во сне

Г) Только когда кидал мяч в кольцо

Чтение стихотворения А. Шлыгина «Разноцветный шар земной»

 Беседа по вопросам.

- о чем рассказал поэт?

- почему прекрасен наш мир?

- каким он видится поэту?

- как бы вы озаглавили стихотворение?

- отвечает ли название содержанию стихотворения?

О разноцветной земле, ее уникальности и красоте рассказал нам писатель Николай Сладков.

Чтение текста «Разноцветная земля»

Анализ текста

1) Представь, ты летишь над Землей вместе с автором этого рассказа. Какая она, наша планета? Чем она поражает каждого, кто увидит ее с высоты полета над нею?

2) Объясни название каждого маленького рассказа о разноцветной Земле. Как названа земля Тундры? Что растет на зеленой земле? Какой видится автору степь? Почему она серебристого цвета? Какой цвет у пустыни? Почему горы называют пестрой землей?

3) Прочитай стихотворение А. Шлыгина «Если б в поле расцветали…» . какая основная мысль объединяет эти произведения?

- Ребята, а для чего пишут стихи?

- Многие понравившиеся слова стихотворений ложат на музыку и получается..

Послушайте музыкальное исполнение этого стихотворения.

- Какое впечатление?

Подведение итогов

Какой вывод должен сделать каждый человек, для которого дорога жизнь на нашей разноцветной Земле?

Рефлексия

Нарисуйте Землю с вашим настроением урока.

4. Природознавство

Тема. Мішані ліси.

https://www.youtube.com/watch?v=NEArFPqfTWI

  - Як ви розумієте назву "зона мішаних лісів."

  - Кому доводилось там бути?

  - У якому тепловому поясі розташована ця зона?

  - Що можна сказати про її природні умови?

Зона мішаних лісів займає північну частину України, близько 20 % площі  України.

Її називають Українським Поліссям. Зона охоплює Волинську, Рівненську, Житомирську, Чернігівську, Львівську та Сумську обл.

   Поверхня Українського Полісся – хвилясто – горбиста. Клімат помірний, літо тепле, вологе, зима м'яка. У середньому за рік випадає 600 – 680 мм. опадів.

Сніговий покрив тримається впродовж 90 – 100 днів.  У зоні велика кількість річок, озер і боліт. Серед озер найбільше озеро – Світязь .Для річок характерна тривала  весняна повінь з широкими розливами. Підземні води є джерелом  живлення річок і боліт.

  Тут ростуть граб, береза, вільха, осика, липа. На узліссі трапляються  терен, бузина чорна і червона. У лісах поширені ялівець, верес , чорниця. На Поліссі водиться  багато тварин: косуля, лось, дикий кабан, вовк, лисиця, борсук, білка, зубр. З птахів- тетерів, глухар, рябчик. На озерах , болотах і річках селяться бобри, видри, сіра чапля.

Робота з підручником. Ст. 120 – 122.

Читаємо  "Рослини  та т варини мішаних лісів" і даємо відповіді на запитання.

Ліс – величезний природний цех, який ковтає вуглекислий газ, а віддає в повітря кисень. Ліс треба берегти. Ми любимо ходити в ліс.  А чи замислювались ми, яку користь приносить ліс?  Гектар лісу протягом року очищує 18 млн. м3 повітря, збирає з повітря 36 тонн пилу. Тільки одне листяне дерево  - бук " виробляє " за годину 1кг. 700г. кисню. Денна "продукція" цього природного заводу може задовольнити потреби 64 чоловік.

  Дуб не дарма  називають патріархом наших лісів. Це могутнє дерево заввишки 20 м з міцними гілками , товстим стовбуром і темно – сірою корою живе майже 1000 років. З його кори добувають дубильні речовини , а жолуді є доброю їжею для свиней.

Ялина -  високе дерево(25 – 40 м) з густою  пірамідальною кроною. Кора сіра або червонувато-бура з вертикальними тріщинами. Молоді пагони зелені, із загостреними буруватими бурульками. Хвоя шорстка, колюча, загострена, тримається на гілці 5-6 років.

 Росте ялина у верхньому ярусі мішаних лісів. У ялини є рідні брати і сестри: смерека, сосна, ялиця, піхта, кедр, модрина. Цікава особливість ялини: її гілки чутливі до вологості повітря. Коли сухо і ясно , вони схиляються , а в вогку погоду гілки розправляються і вигинаються догори.

Кожна людина має своє дерево – оберіг.

Яблуня       23 грудня – 1 січня, 25 червня – 4 липня

Ялина         2 – 11 січня, 5- 14 липня

В'яз             12 – 24 січня, 15- 25 лютого

Сосна         19- 28 лютого, 24 серпня – 2 вересня

Верба         1 – 10 березня, 3 – 12 вересня

Липа          11 – 20 березня, 13 – 22 вересня

Клен          11 – 20 квітня, 14- 23 травня

Горіх         21- 30 квітня, 24 жовтня – 11 листопада

Каштан     15- 24 травня, 12 – 21 листопада

Береза       24 червня

Кипарис    25 січня - 3 лютого, 26 липня – 4 серпня

Кедр          9 – 18 лютого, 14 – 23 серпня

Тополя      4- 8 лютого, 5 – 13 серпня

Дуб           21 березня

Ліщина    22 – 31 березня, 23 вересня – 3 жовтня

Горобина   1 – 10 квітня, 4 – 13 жовтня

Акація        25 травня – 3 червня, 22 листопада – 1 грудня

Граб         4 – 13 червня , 2 – 11 грудня

Інжир    14 – 23 червня, 12 – 21 грудня

Оливка     1 – 14 травня, 23 вересня

Бук            22 грудня

Робота в зошитах ст. 46

  - Про яку природну зону України ми сьогодні говорили?

  - Які особливості цієї зони?


5. Я у світі

Тема. Робимо висновки з теми «Я - українець»

На землі великій є одна країна,

Гарна, неповторна, красна, як калина.

І живуть тут люди добрі, працьовиті,

І скажу, до речі, ще й талановиті.

Землю засівають і пісні співають,

На бандурі грають і вірші складають

Про ліси і гори, і про синє море ,

Про людей і квіти…

Чи знаєте, діти, що це за країна?...

Наша велика, славна Україна.

         Ми гордимося тим, що ми – українці, що живемо на найкращій, найбагатшій землі. Тут зорі найяскравіші, трави найсоковитіші.

                             Є багато країн на землі.

                             В них озера, річки і долини.

                             Є країни великі й малі.

                             Та найкраща – моя Україна.

 

-         На уроці предмету я у світі ми підведемо підсумок з теми «Я – українець».

-          Сьогоднішній наш урок – квест ми присвячуємо нашій Україні. Наші невеличкі перемоги  допоможуть їй стати сильнішою, нескоренішою.

 

Жила-була на світі дівчина. І звали її Україною.

Дівчина така чарівлива, що й ніхто під зорями,  ні під сонцем такої ще не бачив.

І гнучка, мов тополина. І розкішна, мов калина.

І вродлива, як весна буйнотрава. І привітна, як літо ласкаве.

І щедра, як осінь багряна. І палка, як зима рум'яна.

Україна сьогодні надіється на вашу допомогу. Ви згодні допомогти їй відчути себе сильною, впевненою, нескореною? Це залежатиме віл ваших відповідей.

Тому я пропоную розпочати квест. Готові?.

Сьогоднішня наша гра присвячена дорогій Батьківщині , милій

Україні, яку ми всі дуже любимо.  Україна для нас - найрідніша, найдорожча , найкраща у світі, бо це наша рідна земля.

Стежина   « Розумнички»

                - Щоб допомогти нашій дівчині - Україні, зняти з неї погане закляття, потрібно розгадати кросворд і вписати відповідні слова у порожні клітинки.

КРОСВОРД “УКРАЇНА”

1.Річка,на якій розміщене наше село.

2.Символ молодості і дівоцтва,ним прикрашають голову дівчата.

3.Назва нашого обласного центру.

4.Кущ-символ України.                

5.Столиця України.

6.Найбільша річка на Україні.

7.Птах,символ України.










Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Литература. 8 класс 11.01

8 класс 15.04 четверг