15 апреля четверг 4 класс
1. Літературне читання (російське)
Тема. Дружинина М. В. «Песенка обо всём»
- Сегодня мы знакомимся с рассказом, который называется «Песенка
обо всем». Написала рассказ Марина Дружинина
- Марина Дружинина пишет стихи для самых маленьких –
занимается непростым делом, за которое так редко берутся современные писатели.
Словарная работа.
- Ребята, как Вы понимаете слово «чаинка», «дождинка»?
- ЧАИНКА – это кусочек высушенного чайного
листка.
- ДОЖДИНКА – одна маленькая капелька дождя.
- Много чаинок – чай.
-Какой бывает чай? (черный, зеленый).
- Много дождинок – дождь.
- Какой бывает дождь? (Сильный, слепой, теплый).
Знакомство с новым произведением.
Чтение произведения «Песенка обо всем»
Анализ прочитанного произведения.
- Какую песенку напевала мама? (Любимую)
- О чем песенка? (Обо всем : снежинке, дождинке)
- Какие слова для этой песенки придумал Вовка? (Найдите в тексте
эти слова и прочитайте вслух).
- Найдите в тексте и прочитайте, что сказал папа?
- Как вы думаете, прав ли папа? (Прав)
Физминутка.
"Улыбнитесь"
Быстро встаньте, улыбнитесь,
Выше, выше потянитесь.
Ну-ка плечи распрямите.
Поднимите, опустите.
Влево, вправо повернулись,
Руками коленей коснулись.
Сели - встали, сели - встали
И на месте побежали.
-С каким произведением мы сегодня познакомились?
- Про кого этот рассказ? (Про Вовку)
- О чем задумается Вовка? (Надо учиться хорошо)
2. Літературне читання (українське)
Тема. І. Прокопенко. Про берізчиних друзів та ворогів
Читання
казки по частинах з аналізом змісту.
І частина
- Який вигляд мала берізка?
- Для чого Муравлику знадобилося березове листя?
ІІ частина
- Кому ще подарувала Берізка своє листя?
- Для чого Підберезнику потрібен березовий листочок?
- З чим гриб порівняв листочок?
- Що зробив з листям їжак? Зачитайте.
ІІІ частина
- Кому Берізка віддала останнє листя?
- Для чого ялинка просила листя у Берізки?
IV частина
- Чому засумувала Берізка?
- Хто заспокоїв її?
- Зачитайте, що сказав вітер Берізці?
- Що сталося з Берізкою?
2. Характеристика Берізки
- Якою ви уявляєте Берізку на початку казки і в
кінці?
- Які риси характеру притаманні Берізці? Чи
подобається вона вам? Чому?
- Чому вчить ця казка?
3. Придумування заголовків до частин
4. Вибіркове читання. Робота з малюнком у підручнику
с.39.
- Знайдіть у кожній частині образні вислови.
Синквейн (приклад)
Берізка
Добра, щедра.
Роздарувала, засумувала, заснула.
Берізка дарує радість друзям.
Безкорисливість.
3. Музичне мистецтво
Тема. Музика народів Закавказзя. С: Грузинський народний танець «Лезгинка". А.Хачатурян. Балет «Гаяне». Гопак. В: «Курчатка». Сл. Т.Муталібова , муз. Г.Гусейнлі.
Щоб зрозуміти музику народів Закавказзя,
необхідно, перш за все, ознайомитися з їхньою природою.
Ланцюжки гір Великого Кавказу зі сніжними
вершинами, глибокі ущелини, на дні яких стрімко біжать гірські річки, ліси на
схилах гір, зелені долини з садами та виноградниками, морський прибій, який то
набігає на берег з тихим шелестом, то розбивається об прибережні скелі з
ревінням та гуркотінням, – така природа Закавказзя.
Своєрідні, надзвичайно цікаві народи цього
регіону – грузини, вірмени та азербайджанці.
Яскравим є і національний колорит музики
кавказьких народів, адже на характері музики відбивається вдача народу,
особливості народного говору. Музика кавказьких народів, здебільшого стрімка й запальна,
буває дуже співучою і ліричною.
Грузинський народний танець «Лезгинка»
допоможе нам відчути колорит національної музики цього народу, його
темперамент.
Послухайте «Лезгинку» та спробуйте визначити характерні особливості цього
танцю.
Слухання. Грузинський
народний танець «Лезгинка"
https://www.youtube.com/watch?v=SrcW6JTnwYQ
Демонстрація
пісні «Курчатка»
https://www.youtube.com/watch?v=jDYr4_Tso2s
Грузинській музиці властиві: «гострий» ритм, яскраві акценти, а також велика
роль ударних інструментів
Сусідом Грузії є Азербайджан. Азербайджанські діти із великим задоволенням
співають пісню «Курчатка».
Послухайте її і поміркуйте, що відрізняє азербайджанську музику від
української.
Мелодія азербайджанської пісні «Курчатка» рухається плавно, водночас примхливо
і вигадливо, наче змійка. Це надає твору особливого національного колориту.
Як і в українських піснях, у ній є
розспіви. Однак в українській музиці вони поглиблюють почуття пісенності, а в
азербайджанській – підкреслюють танцювальну основу, прикрашають мелодію
своєрідним орнаментом.
Розучування пісні «Курчатка»
Зверніть увагу! Для передачі азербайджанського
характеру перші слова «цип, цип…» слід співати коротко, легко і точно. У
наспівних фразах розспіви виконуйте м’яко, прикрашаючи мелодію.
Караоке. Пісня «Курчатка»
https://www.youtube.com/watch?v=NVnlyiOqyDE
Слухання. А.
Хачатурян. Балет «Гаяне» (гопак)
https://www.youtube.com/watch?v=H-9OGCOzris
Прослухаймо уривок із балету «Гаяне» видатного вірменського композитора Арама
Хачатуряна.
Балет – це
музично-хореографічна вистава, в якій органічно поєднані музика, танець,
драматична дія та образотворче мистецтво.
Після слухання дайте відповіді на питання.
Музику якого народу нагадує звучання оркестру?
Чи прочули ви щось незвичне у звучанні твору?
Аналіз
прослуханого твору
У виконанні оркестру ми почули своєрідне звучання знайомого нам українського
танцю. Це схоже на український гопак із вірменським колоритом.
Якою б незвичною не була музика, якому б народу вона не належала, ми завжди
зможемо відчути її танцювальний характер.
Підсумки уроку
Сьогодні ми познайомилися з особливостями музики народів Закавказзя, а також на прикладі гопака з балету «Гаяне» Арама Хачатуряна зрозуміли, що якою б незвичною не була музика, якому б народові вона не належала, ми завжди зможемо відчути її танцювальний характер.
Комментарии
Отправить комментарий