15 апреля четверг 4 класс

 1. Літературне читання (російське)

 Тема. Дружинина М. В. «Песенка обо всём»

- Сегодня мы знакомимся с рассказом, который называется «Песенка обо всем». Написала рассказ Марина Дружинина

- Марина Дружинина пишет стихи для самых маленьких – занимается непростым делом, за которое так редко берутся современные писатели.

Словарная работа.

- Ребята, как Вы понимаете слово «чаинка», «дождинка»?

ЧАИНКА – это кусочек высушенного чайного листка.

ДОЖДИНКА – одна маленькая капелька дождя.

- Много чаинок – чай.

-Какой бывает чай? (черный, зеленый).

- Много дождинок – дождь.

- Какой бывает дождь? (Сильный, слепой, теплый).

Знакомство с новым произведением.

Чтение произведения «Песенка обо всем»

Анализ прочитанного произведения.

- Какую песенку напевала мама? (Любимую)

- О чем песенка? (Обо всем : снежинке, дождинке)

- Какие слова для этой песенки придумал Вовка? (Найдите в тексте эти слова и прочитайте вслух).

- Найдите в тексте и прочитайте, что сказал папа?

- Как вы думаете, прав ли папа? (Прав)

Физминутка.

"Улыбнитесь"

Быстро встаньте, улыбнитесь,

Выше, выше потянитесь.

Ну-ка плечи распрямите.

Поднимите, опустите.

Влево, вправо повернулись,

Руками коленей коснулись.

Сели - встали, сели - встали

И на месте побежали.

 

-С каким произведением мы сегодня познакомились?

- Про кого этот рассказ? (Про Вовку)

- О чем задумается Вовка? (Надо учиться хорошо)


2. Літературне читання (українське)

Тема. І. Прокопенко. Про берізчиних друзів та ворогів

Читання казки по частинах з аналізом змісту.

 

І частина

- Який вигляд мала берізка?

- Для чого Муравлику знадобилося березове листя?

ІІ частина

- Кому ще подарувала Берізка своє листя?

- Для чого Підберезнику потрібен березовий листочок?

- З чим гриб порівняв листочок?

- Що зробив з листям їжак? Зачитайте.

ІІІ частина

- Кому Берізка віддала останнє листя?

- Для чого ялинка просила листя у Берізки?

IV частина

- Чому засумувала Берізка?

- Хто заспокоїв її?

- Зачитайте, що сказав вітер Берізці?

- Що сталося з Берізкою?

 

2. Характеристика Берізки

 

- Якою ви уявляєте Берізку на початку казки і в кінці?

- Які риси характеру притаманні Берізці? Чи подобається вона вам? Чому?

- Чому вчить ця казка?

 

3. Придумування заголовків до частин

 

4. Вибіркове читання. Робота з малюнком у підручнику с.39.

 

- Знайдіть у кожній частині образні вислови.

 

Синквейн (приклад)

 

Берізка

Добра, щедра.

Роздарувала, засумувала, заснула.

Берізка дарує радість друзям.

Безкорисливість.


3. Музичне мистецтво

Тема. Музика народів Закавказзя. С: Грузинський народний танець «Лезгинка". А.Хачатурян. Балет «Гаяне». Гопак. В: «Курчатка». Сл. Т.Муталібова , муз. Г.Гусейнлі.


Щоб зрозуміти музику народів Закавказзя, необхідно, перш за все, ознайомитися з їхньою природою.

Ланцюжки гір Великого Кавказу зі сніжними вершинами, глибокі ущелини, на дні яких стрімко біжать гірські річки, ліси на схилах гір, зелені долини з садами та виноградниками, морський прибій, який то набігає на берег з тихим шелестом, то розбивається об прибережні скелі з ревінням та гуркотінням, – така природа Закавказзя.

Своєрідні, надзвичайно цікаві народи цього регіону – грузини, вірмени та азербайджанці.

Яскравим є і національний колорит музики кавказьких народів, адже на характері музики відбивається вдача народу, особливості народного говору. Музика кавказьких народів, здебільшого стрімка й запальна, буває дуже співучою і ліричною.

Грузинський народний танець «Лезгинка» допоможе нам відчути колорит національної музики цього народу, його темперамент. 
Послухайте «Лезгинку» та спробуйте визначити характерні особливості цього танцю. 

Слухання. Грузинський народний танець «Лезгинка" 
https://www.youtube.com/watch?v=SrcW6JTnwYQ


Демонстрація пісні «Курчатка» 

https://www.youtube.com/watch?v=jDYr4_Tso2s


Грузинській музиці властиві: «гострий» ритм, яскраві акценти, а також велика роль ударних інструментів 
Сусідом Грузії є Азербайджан. Азербайджанські діти із великим задоволенням співають пісню «Курчатка». 
Послухайте її і поміркуйте, що відрізняє азербайджанську музику від української. 

Мелодія азербайджанської пісні «Курчатка» рухається плавно, водночас примхливо і вигадливо, наче змійка. Це надає твору особливого національного колориту.

Як і в українських піснях, у ній є розспіви. Однак в українській музиці вони поглиблюють почуття пісенності, а в азербайджанській – підкреслюють танцювальну основу, прикрашають мелодію своєрідним орнаментом.

Розучування пісні «Курчатка»

Зверніть увагу! Для передачі азербайджанського характеру перші слова «цип, цип…» слід співати коротко, легко і точно. У наспівних фразах розспіви виконуйте м’яко, прикрашаючи мелодію.

Караоке. Пісня «Курчатка» 
https://www.youtube.com/watch?v=NVnlyiOqyDE


Слухання. А. Хачатурян. Балет «Гаяне» (гопак) 

https://www.youtube.com/watch?v=H-9OGCOzris


Прослухаймо уривок із балету «Гаяне» видатного вірменського композитора Арама Хачатуряна. 
Балет – це музично-хореографічна вистава, в якій органічно поєднані музика, танець, драматична дія та образотворче мистецтво. 

Після слухання дайте відповіді на питання. 
Музику якого народу нагадує звучання оркестру? 
Чи прочули ви щось незвичне у звучанні твору? 
Аналіз прослуханого твору 
У виконанні оркестру ми почули своєрідне звучання знайомого нам українського танцю. Це схоже на український гопак із вірменським колоритом. 
Якою б незвичною не була музика, якому б народу вона не належала, ми завжди зможемо відчути її танцювальний характер. 

Підсумки уроку

Сьогодні ми познайомилися з особливостями музики народів Закавказзя, а також на прикладі гопака з балету «Гаяне» Арама Хачатуряна зрозуміли, що якою б незвичною не була музика, якому б народові вона не належала, ми завжди зможемо відчути її танцювальний характер.



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Литература. 8 класс 11.01

8 класс 15.04 четверг